Jeg har for første gang forsøgt at hæve et beløb fra min PayPal konto, som er tjent via affiliate marketing. Men hvis/når pengene endelig rammer min bankkonto, hvad gør jeg så sådan helt "fra a-z" for at betale ordentligt skat af de penge? Og skal man egentlig betale skat af PayPal indkomster?
Paypal er i princippet bare en "bankkonto". Ligesom du ikke betaler skat af det du har stående på din lønkonto betaler du ikke skat af dit indestående på Paypal.
Hvad du derimod betaler skat af er dit overskud ved affiliate marketing. Overskud er lig med det som du har tjent minus de udgifter, som du har haft.
Dette overskud skriver du på din selvangivelse således at det indgår i din skatteberegning.
Så lad os sige at jeg har tjent 5.000,- kroner, og fået dem hævet fra min PayPal konto ud til min bankkonto. Så skal jeg ikke gå ud og fyre alle 5.000,- af lige når jeg har modtaget dem vel? Jeg skal formodentlig gemme halvdelen til når jeg skal indgive min selvangivelse, så jeg har mulighed for at betale skat. Er det korrekt forstået?
Så lad os sige at jeg har tjent 5.000,- kroner, og fået dem hævet fra min PayPal konto ud til min bankkonto. Så skal jeg ikke gå ud og fyre alle 5.000,- af lige når jeg har modtaget dem vel? Jeg skal formodentlig gemme halvdelen til når jeg skal indgive min selvangivelse, så jeg har mulighed for at betale skat. Er det korrekt forstået?
Det styrer du jo selv, men det ville da være klogt at forsøge at gemme 30-40% så du ikke brænder dig når du skal betale skat.
Men jeg burde godt kunne lave en ny konto, hvor jeg smider 40% over af alle beløb jeg tjener fra internettet, og så ellers bruge det resterende? Så længe jeg har gemt de 40% af pengene