Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring - E-conomic

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle flinke aminoer.

Jeg står i den situation at jeg skal til at gå igang med mit webshop projekt, og i den forbindelse skal man jo også til at bogføre. Problemet er som sådan at nu er det snart 2 år siden jeg har gået på handelsskolen, og når man går 2 år uden at bruge debet og kredit er det lidt svært at huske hvordan det lige var det fungerede.

Indtil videre har jeg bare brugt excel til momsregnskab etc, men der har også kun været 3 posteringer i alt, så det holder ikke i det lange løb. Har kigget lidt på Economic, men det er ikke altid helt nemt, og specielt idet man ikke rigtigt har mulighed for at slette i det.

Det jeg egentligt leder lidt efter er et sted man kunne tage et kursus på et par timer, så man lige kommer ind i det igen, og eventuelt og lige får en introduktion af bogføringsdelen i economic eller hvis der er en herinde der eventuelt har lyst til at hjælpe?

På forhånd tak for alle de gode svar

Mvh Jonas

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06

Jonas Fischer:

Det jeg egentligt leder lidt efter er et sted man kunne tage et kursus på et par timer, så man lige kommer ind i det igen, og eventuelt og lige får en introduktion af bogføringsdelen i economic eller hvis der er en herinde der eventuelt har lyst til at hjælpe?

Hej

e-conomic har på deres hjemmeside en række videoer, som du med fordel kan se på, og de afholder også gratis online kurser.

Mvh. Ole

Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 17:08

Mange tak for svaret ole.

Har været inde og kigge lidt rundt, men det var egentligt mere selve bogføringen jeg manglede hjælp til :)

Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 17:08

Mange tak for svaret ole.

Har været inde og kigge lidt rundt, men det var egentligt mere selve bogføringen jeg manglede hjælp til :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:21

Hej Jonas,

Du skriver bare dine spørgsmål, så skal vi nok prøve at svare. Der er ikke nogen som er "for dumme". Så bare spørg løs.

Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 19:33
Indtægter der stiger er debet
Omkostninger der stiger er kredit
Aktiver debet og passiver kredit.

Aktiver er det du ejer eller har til gode, og passiver er det du skylder.

Har jeg forstået det rigtigt?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:01

Varesalg og salgsmoms er kredit.

Positivt indestående på bank/kasse er debet.

Vareforbrug, købsmoms og andre omkostninger er debet.

Start med at tænke på banken/kassen, om der kommer penge ind (debet) eller hæves penge (kredit). Din modtransaktion er så det modsatte.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 07:19

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:30

Ole Schelde:
e-conomic har på deres hjemmeside en række videoer, som du med fordel kan se på, og de afholder også gratis online kurser.

Hej Jonas

Som Ole rigtig nok har skrevet, afholder vi ugentlige online kurser i e-conomic. Vi har også en YouTube-kanal med en masse hjælpevideoer.

Disse gør dig desværre ikke til ekspert i debet og kredit, men det er der heldigvis råd for. Vi har nemlig nogle eksterne konsulenter, som kan hjælpe med at uddanne dig i bogføringsdelen i e-conomic.

Jeg håber det kunne hjælpe dig videre, ellers er du altid velkommen til at hive fat i mig, hvis du har spørgsmål.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)