Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Imac eller macbook pro til musik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg om min ven er i gang med at lave et band og jeg kunne godt tænke mig at få vores musik over på en computer vor vi kan klippe det sammen og prøve at sætte det på itunes f.eks. men jeg ved ikke helt om jeg skal købe en imac eller en macbook pro please hjælp mig :)

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 21:31

Hej,

Jeg vil anbefale en macbook pro, ps kan give et godt tilbud på computeren!

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 21:38

Morten Dal:

Hej, 

Jeg vil anbefale en macbook pro, ps kan give et godt tilbud på computeren!

Hvis i skal bruge den til et "hjemme-studio", så vil jeg anbefale en iMac, grundet større skærm og bedre specifikationer. Derimod, hvis det er et "on the go" studio - laver musik flere steder osv. -, så vil jeg anbefale MacBook Pro, da du kan få lidt svært ved at slæbe en iMac med ;-)

Derudover, så vil jeg gerne høre, hvad det er for et godt tilbud du snakker om?

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:26

Hej musikdude132.

Jeg har selv en MacBook Pro, og den er fin til at lave musik på. Den har de funktioner, der er nødvendige, og jeg synes ikke, at en iMac er pengene værd, når I ikke er større. Start fra bunden, og hvis I en dag skulle begynde at tjene gode penge på det, eller I har lavet musik lidt længere, kan I begynde at snakke iMac. Jeg startede på en Acer, og sidder nu på en MacBook Pro - og selv min gamle Acer havde de funktioner, der var nødvendige. En god software, og et personligt stærkt drive - mere skal der faktisk ikke til, for at begynde.

Held og lykke fremover!

PS. I er velkomne til, at kontakte mig pr. e-mail el. Amino privatbesked.

Link til min YouTube-kanal: her.

Mange venlige hilsener,

Sebastian Stoll.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:38

Det vigtige er ikke hvilket pc'er du køber, jeg tvivler på du kan finde nogen nye idag som er for små til at køre en 8-16 spor. Det vigtige er hvilken software og hardware du køber til at indspille med, et godt og billigt bud er Digidesigns MBox2(de hedder vidst 3 nu) kits til 2-3000kr inkl. software.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

Nu er jeg ikke så god til det med Mac osv. Men jeg ved, at e IMac ville klart være det bedste valg, fordi den skulle være meget bedre til det. Min kæreste er DJ, og laver en del remix, og skal til at gå i gang med at lave sit eget musik, og han får snart sin iMac, fordi den vil være meget bedre end Macbook proen til det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
MissSoemod:

Nu er jeg ikke så god til det med Mac osv. Men jeg ved, at e IMac ville klart være det bedste valg, fordi den skulle være meget bedre til det. Min kæreste er DJ, og laver en del remix, og skal til at gå i gang med at lave sit eget musik, og han får snart sin iMac, fordi den vil være meget bedre end Macbook proen til det.

Undskyld jeg retter på dig ... Men øhh? ... Hvordan kan du finde på at lukke sådan en gang øregas ud? Og så endda når du selv siger at du ikke forstår dig på det?

Selvfølgelig er en Mac(book) Pro teknisk set ligeså god som en iMac ... Det er slet og ret samme stykke hardware ... Og en Mac(uden book) Pro er nok det mest geniale stykke hardware du kan få til at lave film, musik og andet krævende på.

Det er ikke kun en kritik til dig ... Men jeg syntes altså det er lidt blæst at folk absolut skal kommentere bare fordi de kan, især når det medfører dårlig, eller nogen gange decideret forkert, rådgivning af de stakkels mennesker der spørger, og af åbenlyse årsager ikke selv kan sortere gode og dårlige råd fra !

Nå ... Nu hvor det er sagt kan i så alle sammen have en hyggelig lørdag :) ?
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 12:25

MissSoemod:

Hvis din kæreste er DJ, er en MacBook da klart nemmest, at have, når han skal have den med på klubber osv.? Er han producer ligger iMac'en måske delvist til fordel, men en MacBook er og forbliver altid den bedst transportable, hvis man - i dette tilfælde - skal have den med på klubber osv.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 12:26

Jeg har selv arbejdet med musik siden jeg var 15 og har arbejdet på alt fra en G4 til Mac Pro.

Pt. sider jeg med en mac book pro, og jeg synes skærmen på kun 15 tommer er alt for lidt.

Så hvis jeg kunne vælge havde jeg valgt en imac så for du 21,5 tommer for samme pris:)

og så smæk en mbox til, har haft min siden 2005 og den fungere stadigt ganske glimrende ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)