Hejsa Er der ikke en der lige vil give en kommetar til om det er en helt urimelig pris jeg har fået.. Jeg skal have 66,5 kg. varer fra det nordlige kina fløjet til Aarhus lufthavn. Jeg bad leverandøren om at lave en CIF airfreight pris og fragten endte på 624 US$ . Er det dyrt ? Hvor mange dage skal jeg forvente det tager hvis jeg får det sejlet istedet ? Og en ca pris ? Der er vel ca. 0,1 m³ På forhånd mange tak for en respons. |
Luftfragt fra nordlige Kina
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Jeg garanterer dig for at, hvis du selv kontakter DHL / UPS / FEDEX i vores del af verden vil 66 kg fra Kina med fly koster på den kedelige side af 20k... Sådan er priserne desværre :-( mvh Corky |
Det er rimelig billigt faktisk. Har selv fået en pris for 30kg på omkring 600$. Hvis det skal være billigere, skal du have det sendt med skib i stedet for (men tager vel min. 1 måned) Tjek evt prisen her for fly: http://www.hongkongpost.com/speedpost/ ( maks 20kg pr. pakke så skal deles op, tager en 3 dage for det at komme hjem) det er dog fra HongKong, men det er vel noget af det samme. |
Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter
Undskyld mig, men i mine øre lyder det som en utrolig dyr pris at betale 9,38 USD/ pr. kg = 53 kr. pr. kg. Det burde kunne gøres billigere hvis du benytter dig af en af de store danske luftfragtsspeditøre f.eks. DFDS transport. Prøv en gang at kontakte dem og så en "All in" pris på den transport. Vær opmærksom på at der kan være flere problemer / omkostninger forbundet med at lade kineserne stå for fragten. De vil forsikre varen i henhold til miniumsbetingelserne hvilket kan bevirker at forskiringen ikke dækker i alle situationer. Ligeledes skal du være opmærksom på det kan være meget vanskeligt at sagsøge et kinesisk forsikringsselskab i tilfælde af en tvist. Udover det vil du kunne risikere (alt afhængig afhængig af hvor leveringen er aftalt) at skulle betale THC (Terminal Handling Charge) til lufthavnen. Ligeledes skal du forvente udgifter til at få lavet en fortoldning (hvis du ikke selv gør det) Det giver i øvrigt ikke nogen mening af anvende klausulen CIF når der er tale om luftfragt. CIF anvendel udelukkende til søtransport. Anvend istedet klausulen CIP som dækker alle transportmidler. Ravn |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)