Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg have en UK version? SEO relateret..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Har læst en del om SEO og placeringer på google osv. hér på amino og skulle lige for sjov se hvor min egen side sue.dk lå når jeg søgte på ordet SUE -

det blev til en 3 plads i DK søgning og en 13. plads i google int.

Så er det jeg ville høre... det er en ganske almindelig hjemmeside dog med mine malerier (som jeg jo gerne så blev solgt i udlandet også ) samt lidt andet småteri indenfor foto osv.

Er der nogen hér som vil give sin mening til kende - bør jeg have en engelsk version? Og kan man se om der er besøg fra udlandet på siden på nogen måde?

KH Sue

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:23
Hej Sue

En af de udbredte måder at se hvor meget trafik en side har, og hvorfra trafikken kommer, er at se på Alexa ranking for siden:  http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?q=&url=sue.dk, men det ser ikke ud til at nogen som helst Alexa toolbar brugere besøger din side...

Der er en bedre og mere nøjagtig metode, som du selv kan bruge. Som webmaster har du stort set altid adgang til en ret omfattende statistik fra dit webhotel. Her kan du blandt mange andre oplysninger se hvilke lande dine besøgende kommer fra. Men mon ikke de fleste er danskere når siden er på dansk?

Umiddelbart vil jeg tro, at du vil få mere malerisalg i udlandet ved at lave en mere dedikeret hjemmeside med et sigende navn, fx www.SuesPaintings.com eller noget i den stil - det er godt i forhold til søgemaskineoptimering at det folk søger på, "paintings", går igen i navnet på din hjemmeside. Sådan en hjemmeside skal så naturligvis være på engelsk.

"Sue" er i sig selv nok et lidt for indforstået ord at lave søgemaskineoptimering på - det der er interessant er dit "primære produkt", fx "rejser bahama" "PCO", "malerier" eller... Dem som søger efter Sue=dig, skal nok finde dig under alle omstændigheder, uanset om du er nr et eller tre eller tyve.

Held og lykke med projektet...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:14
Hej Sue

Jeg kan ikke finde dig på Google på "sue"!!!

Selvom du skulle ligge på en 13 plads på dette søgeord vil det nok være svært at konvertere de besøgende til at købe et billede. Jeg ville nok foreslå at få optaget billederne i et engelsksproget online galleri istedet.

Jeg selv laver statistik på om de besøgende kom fra Google.com, amino.dk osv. så det kan bestemt lade sig gøre at sige noget om hvor de besøgende kommer fra.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)