Hej Alle, Jeg er blevet kontaktet vedr. et domæne jeg ejer af en interesseret køber. Domænet er forholdvis et ret godt domæne. Jeg har fået tilbudt 5.000 kr for domænet. Der er et mellemled (en bekendt), der vil have 50% for handlen. Umiddelbart er jeg mest interesseret i at leje domænet ud. Men det skal jo naturligvis beskytte "kunden", så han ikke risikerer at banke en god side op og gøre domænet endnu mere værdifuldt, så jeg senere kan "tage" domænet retur. Kan man ikke lave en kontrakt er beskytter den interesserede køber i tilfælde af "leje", så jeg ikke "skade" kunden? Jeg er ikke meget for at oplyse hvad domænet hedder, men hvis der er nogle der er interesseret i domænets navn, så skriv PM. Men hvad synes I? Skal jeg sælge, eller se på det som en langsigtet forretning og leje det ud? |
Domæne til salg eller leje?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Er vedkommende overhovedet interesseret i at leje? Jeg syntes du skulle sælge, men det er godt nok en hampe rpris din "stråmand" skal have i kommision. |
Ja, han er en hustler :) Jeg tænkte nu mere på, at hvis lejeaftalen var uopsigelig fra min side? For jeg er ikke interesseret i at miste domænet, og mener selv det er mere værd. Men hvis lejeaftalen er uopsigelig fra min side, og kunden ikke længere ønsker at have domænet efter en periode, så er det stadig mit domæne. Hvad vil så være rimeligt at tage i leje? |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
et domæne bl.a. pga. den oplagte risiko, tor jeg godt man kunne lave en tilnærmelsesvis fornuftig løsning. Hvis man laver en lejeaftale skulle det nok være med en købsklausul, der giver lejeren mulighed for at købe domænet hvis du ikke længere vil have det eller det er steget i pris og du derfor vil afhænde det. Der er en del tekniske/juridiske ting, så ville være super at høre en (amino)-jurists mening om hele sagen. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)