Der er et par gutter der, efter at have set en TV udsendelse om hvordan elselskabene tager overpriser til private for strøm, har brugt kræfter på at lave www.farvELpris.dk De har kun eksisteret godt en uge, men har allerede små 100 medlemmer. Ideen er enkel. Man melder sig gratis til på hjemmesiden, indtaster sine oplysninger, og farvelpris.dk indhenter så tilbud på strøm til alle på engang. Altså en slags storkøb. Når vi er medlemmer nok, indhenter de det første tilbud til medlemmerne, og siger man ja, ja så får man billigere strøm fremover. Enkelt og ligetil. Det nye elselskab der kommer med det billigste tilbud, sørger for at opsige den gamle elselskab, og levere derefter strøm til den billigere aftalte pris. Det er ligegyldigt hvor man bor. Alle elselskaber kan levere til alle uanset bopæl. Jeg har mødtes med de to gutter der har lavet farvelpris.dk, og jeg fandt to ildsjæle der har brugt en del krudt og kræfter på at få det op og stå. De håber på et tidspunkt at kunne sælge reklamer og banner på hjemmesiden, og på den måde få lidt af de penge hjem de selv har puttet i det. Men alt er gratis for medlemmer. Hvis ikke du har noget specielt forhold til dit nuværende elselskab, så meld dig ind på www.farvelpris.dk og få billigere strøm. Deres første henvendelser til leverandører viste at det bestemt ikke er urealistisk at spare ca. 20% på regningen. Og strøm er strøm, så det er ligegyldigt hvem der levere den, så hvorfor ikke spare de penge? Jeg svare gerne på spørgsmål om foreningen, men jeg har ikke noget med den at gøre i praksis, andet end at jeg har mødtes med dem, og selv er medlem. Jeg har dog hjulpet dem lidt, fordi jeg har en baggrund hvor jeg har indkøbt el til virsomheder. Håber du vil være med.. Jo flere vi er jo bedre priser kan vi få. Du kan med fordel have din sidste elregning ved hånden når du opretter dig. Du skal bl.a. bruge dit aftagenr, og forventede årsforbrug. |
Private og mindre virksomheder - Vær med i puljeindkøb af el
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)