Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installere en virtual server på pc.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at eksperimentere med et par wordpres sider. For ikke at købe plads på et webhotel, så vil jeg høre om det er muligt at installere en Virtual server på sin egen pc? Hvis i kommer med nogle forslag så skal det være meget bruger venligt at opsætte, da jeg aldrig har rodet med servere før.

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 20:12

Hvis du skal "ekseperimentere" og prøve processen af, så er der ingen grund til at lave en virtuel server, der kan du benytte apache server(programmet), mysql server(programmet) og til sidst php.

For at gøre alt det hele lidt lettere for dig selv, kan du benytte http://www.appservnetwork.com/

Der for du alt-i-en pakke til at kunne sætte et udviklingsmiljø op, så du kan udvikle og lege alt det du vil.

http://www.appservnetwork.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=8

Her har du en installasions guide til appServ :) god fornøjelse

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Såfremt du har windows kan du benytte dette gratis: http://www.wampserver.com/en/download.php

Der får du både webserver og database server med.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Søren Høvring

-- Man kan hvad man vil!

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:22

Enig med Søren. WAMP server er absolut et kanont program til formålet.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik B.S.:
Hvis i kommer med nogle forslag så skal det være meget bruger venligt at opsætte, da jeg aldrig har rodet med servere før.

Jeg ved godt det ikke er det svar du ønsker, men nogle gange får man et andet råd en det man forventer :-)

Hvis du ikke har rodet med servere før, så er det suverænt bedste for dig at spendere 7,50 kr. om måneden på et unoeuro hotel, istedet for at bruge timer på at rode med noget du ikke er hjemme i. Det er let, brugervenligt og lige til at gå til. (Jeg har ingen økonomiske interesser i at anbefale dem, snarere tværtimod :-))

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 21:03

wamp /lamp /mamp og xampp klare alle det du søger så er det jo bare hvilken klient du har (computer)

wamp og xamp =windows

lamp = linux

mamp = Mac

husk vis du har noget på port 80 skal det slukkes ellers virker det ikke... jeg taler af erfaring... P.S Teamviewer bruger port 80!!! :-P

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Tak for alle svarene. :-)

Søren Høvring:

Såfremt du har windows kan du benytte dette gratis: http://www.wampserver.com/en/download.php

Der får du både webserver og database server med.

Den er installeret og kører fint efter lidt bøvl ;-)

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:27

Brian Reinhold Jensen:

Henrik B.S.:
Hvis i kommer med nogle forslag så skal det være meget bruger venligt at opsætte, da jeg aldrig har rodet med servere før.

Jeg ved godt det ikke er det svar du ønsker, men nogle gange får man et andet råd en det man forventer :-)

Hvis du ikke har rodet med servere før, så er det suverænt bedste for dig at spendere 7,50 kr. om måneden på et unoeuro hotel, istedet for at bruge timer på at rode med noget du ikke er hjemme i. Det er let, brugervenligt og lige til at gå til. (Jeg har ingen økonomiske interesser i at anbefale dem, snarere tværtimod :-))

Stor hilsen
/Brian 

Sad igen og søgte efter nålen i høstakken, og faldt over dette indlæg :)

Tak for info Brian!

Jeg har selv prøvet en del hosts indtil nu, og er lige skiftet til unoeuro, altid rart at få beræftet, at jeg ikke har banket panden mod muren igen!

dbh Mie

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)