Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor besværligt er det? (Import-told)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle I kloge hoveder.

Jeg arbejder lige nu for et lille firma som importerer ca. 50-100 containere fra USA om året. Vi har et fast speditionsfirma til at klare alt vedr. fortoldning m.v. og betaler ca. 3.000 pr container. Vi har snakket lidt frem og tilbage om, hvorvidt vi kan klare fortoldningen selv og spare de mange penge - men hvor omfattende er det? Kan et almindeligt dødeligt menneske lære junglen at kende, og kan det betale sig?

Mvh. Simon

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:25
Hej Simon

Når men først har sat sig lidt ind i reglerne og lært toldsystemet at kende er det ikke det store problem selv at lave fortoldningenne. 

Det lyder helt vildt hvis I betaler 3.000 kr pr. container forudsat at der kun er tale om selve papirarbejdet?  på mig virker det lidt som om der også er andre services inkluderet i den pris, for normalt tager en speditør 200-300 kr. for at lave fortoldning.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:23
Hej Simon,

jeg giver Ravn ret i at det lyder som om I bliver afregnet for mere end blot fortoldningen.

Jeg arbejder til daglig med logistik og transport - du er velkomme til at sende mig en PM hvis du vil ave set lidt nærmere på sagen.

Mvh

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:25
jeg arbejder også med import og giver en noget lavere pris end dig, så jeg ville lige tjekke om du ikke betaler for noget ekstra eller om du kan få det billigere et sted...

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:26
Hej! Tak for svar. Her er hvad vi betaler for lige nu

THC
ISPS Carrier
ISPS security
Importekspedition
Toldregistreringsgebyr
Fortoldning

I alt 2265 kr
Er det for meget?

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:36
Ud fra det du skriver lyder det ikke som om det er helt vildt dyrt - du kunne måske spare et par hundrede kroner, men derudover er der ikke meget at komme efter.

THC og ISPS gebyrerne er rimeligt faste gebyrer og burde dermed være ens for alle speditører/rederier - resten er mere individuelt alt efter hvor stor en kunde man er.

Mvh

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:58
jeg kiggede lige på vores seneste regninger og vi ligger omkring 1800 kroner, så din regning er ikke helt urimelig, men du kan jo nok spare et par hundrede ved at presse dem lidt.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)