Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Hvis man skal registreres som virksomhed, er det så ikke en god idé at have en eller flere forsikringer?

Jeg underviser og optræder, men jeg tænker i forhold til hvis man får ødelagt noget mens man udfører et job f.eks.?

Hvad med hvis man har en freelancer med, som kommer til skade? Eller timelønnet?

Er der nogen der kan hjælpe mig her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

Ja hvis du er ude som virksomhed, så vil din private ansvarsforsikring ikke som standard bare dække hvis du i tjenesten river en ming vase på gulvet.

Freelancer ligeså - men her er det jo afgørende om han ses som ansat af dig (og dermed dit ansvar) eller om han selv har virksomhed - og timelønnet vil du ha ansvar for det han ødelægger. Har du ansatte er der krav til dine forsikringer, læs f.eks her og klik dig lidt rundt i linket efter de forskellige oplysninger - du ser nederst deling i lovpligtige og dem du KAN tegne hvis du vil

http://ivaekst.dk/vaekst/0/4/2/1/lovpligtige-forsikringer

MEN - under alle omstændigheder, hvis du skal ha forsikring - så få tilbud fra 3 forskellige selskaber, og beskriv klart, at du er privat CVR og KUN skal ha det nødvendige/lovpligtige som tilbud 1 - så kan du jo sammenligne.

Så kan du altid bede dem om råd om andet.

vh

Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 11:49

Tak for dit svar :)

Det vil sige at hvis jeg bare arbejder alene, fra mit private hjem, ikke har køretøjet eller laver rådgivning, behøver jeg sådan set ikke nogen forsikringer?

Men jeg skal i mit tilfælde have forsikret de freelancere jeg hyrer ind?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:05

korrekt - du behøves ikke erhvervsforsikring

Får du en ansat - lønmodtager skal du som min. tegne en arbejdsskadeforsikring og bør kraftigt overveje en erhvervsansvarsforsikring

Ved freelancer bør det forventes at han / hun selv er dækket ind

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 21:38

Hvordan når jeg anvender honorarlønnede?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)