Hej, Jeg har i 2 år gået med tanken om at starte en børnetøjsbutik op. Og nu sidder der sikkert nogle som siger "arh ikke endnu en", og der kan jeg sige bare roligt. Jeg har planer om at lave en butik der sælger godt kvalitetsbørnetøj fra nogle gode kendte mærker. Mærker som både ligger i den billige ende og i den dyrere ende. Derudover er planen at lave en afdeling i butikken, hvor der sælges godt kvalitetslegetøj, som ligeledes går fra billigt til dyrere. Derudover har jeg nogle andre ting, som får min butik til at adskille sig fra andres, men det holder jeg for mig selv ;) Jeg har 24 tøjmærker som jeg gerne vil forhandle, samt 10 mærker legetøj. Min alder går fra 0-10 år. Hvad skal jeg regne med at et varelager vil koste? Jeg har planer om et bredt sortiment, da der er efterspørgsel på en butik der har det, i den by jeg kommer fra. Skal man have et startkapital? Jeg har pt. igang med en butiksuddannelse og er færdig med dette til september næste år, og har derfor ikke nogle penge lagt fra. Planen er at starte butikken op i slutningen af 2012, hvis dette er realistisk. Ja det jeg søger er vel egentlig en ca pris på, hvad det kan komme til at koste mig, at starte sådan en butik op, samt informationer om, hvor jeg finder diverse leverandører der leverer tøjmærker som fx. Tommy Hilfiger, Molo mm. Jeg brænder meget for min ide, og synes den er rigtig god. Jeg vil meget gerne starte op for mig selv og være min egen chef, og er villig til at få en 60-80 timers arbejdsuge. Men jeg står dog stadig med tvivlen om man skal keep it safe, og købe sig et hus, i stedet for at bo til leje i en lejlighed, skyde ideen fra sig, eller bare springe ud i det og starte butikken op. Håber der er nogle der har nogle gode råd til en ung mand, der gerne vil prøve kræfter med det at starte op for sig selv. |
Du skal regne med ca. 80.000 - 100.000 KR pr. mærke du gerne vil have ind butikken men ud over kapitalen kan det være svært at komme ind ved de fleste mærker når man er ny.
jeg ville råde dig til at kigge efter en eksisternde butik og starte ud fra den med dit projekt.