Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kvinders.net / gaymobile.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg ved ikke om nogen af jer kender de to "mobilselskaber" http://kvinders.net og http://gaymobile.dk der sælger "brandede" mobilabonnementer - tror i det virkelig er noget danskerne vil tage til sig eller bare en døgn flue?

Jeg sidder selv med en ide i samme genre - men vil gerne lige høre i andre iværksætterere om i tror på denne genre af mobilselskaber?

mvh
Janus J Lindau
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:26

Jeg vil ikke sige døgnflue, nærmere en niche - udelukkende på grund af markedets begrænsede størrelse. Hvis du virkelig vil lokke en veldefineret kundegruppe over til dig skal du have en trendsættende idé eller et overordnet mål der kan generere opmærksomhed (gaymobile donerer f.eks. 25% af overskuddet til homo-arbejde i DK - hvad det så end er) samt nogle meget traditionelle konkurrenceparametre der kan holde på kunderne i længere tid, såsom intet abonnement, lavere minutpriser, gratis ekstraydelser ala Planet 3 fra 3, events, m.m. Tænk på det som en kundeklub istedet for et mobilselskab og arbejd på at få opbygget et personligt forhold mellem kunden og dig i alle leder og kanter.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:44
Dato: 11/29/2005 12:25:31 PM Forfatter: Thor Larholm

Tænk på det som en kundeklub istedet for et mobilselskab og arbejd på at få opbygget et personligt forhold mellem kunden og dig i alle leder og kanter.

Thor, jeg kunne ikke være mere enig!

Man skal lokke med mere end bare telefoni. Markedet er utrolig prisfikseret, og det er umuligt at konkurrere på pris. Jeg var i foråret ved at se på en service som inkluderede mobilabonnementer. Så jeg fik en prisliste fra TDC, med en oversigt over hvad det koster at leje sig ind på deres mobilnet. Jeg kunne ikke se hvordan jeg skulle få økonomi i det, og jeg har også svært ved at se hvordan mobilselskaber som M1 (der også lejer sig ind på TDC''s net) tjener penge. Der skal MANGE abonnenter til, før det er sjovt.

Men opbygger man en kundeportefølje som ikke udelukkende ser på prisen, men også på andre ydelser, har man måske en chance for at få lidt økonomi i skidtet.

mvh Carsten
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:08
Jeg ville som de 2 andre "hægte" mig på en af de størrere service providere - da jeg ikke har tid eller penge til at fakturerer kunder eller have kundesupport personer siddende.

Da jeg er studerende ved siden af vil det ikke blive et selskab der skal generer nogen størrere løn/overskud til mig.
100% af overskuddet skal bruges til at investere i arrangementer, kongresser eller lignende for min kundegruppe.

Jeg er for tiden i god dialog med selskabet unotel - ved ikke om nogen kender noget positivt/negativt til dem?

mvh
Janus J Lindau

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:15

Jeg kan ikke sige noget hverken for eller imod Unotel, men at du vil bruge 100% (eller blot en stor del) af overskuddet til at investere i arrangementer til dine kunder er helt i tråd med idéen om en kundeklub istedet for et mobilselskab

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:25
Vi har for nylig skiftet til Unotel fra Telmore, på grund af deres kollegaopkald, hvor minuttaksten mellem telefoner på samme abonnoment er 0 kr. Det kan bestemt anbefales til andre iværksætterpartnere der måske taler en del i telefon :)

Hvad angår kvaltieten af selve produktet kan du mere eller mindre tillade dig at forvente det samme som hos Telmore/TDC, eftersom det kører på TDC''s net - dog har de naturligvis også nogle systemer selv, jeg ved dog ikke hvor mange af dem der er direkte driftskritiske for at ens telefoni virker, hvis overhovedet nogen.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)