Har fornyeligt købt et restlager af nogle T-shirts hjem, som jeg vil sælge på min webshop. Da der er tale om ældre modeller og få størrelser vil jeg naturligvis ikke sælge dem til "ny-pris", men stærkt nedsatte.
Jeg har tænkt mig at gøre ligesom Smartguy.dk og vise originalprisen ved at gennemstrege den. Derudover har jeg også tænkt mig at lægge dem i kategorien "Tilbud" som jeg opretter.
Spørgsmålet er bare, må jeg det? Kan ikke se noget galt i at gennemstrege "butiks / original"-prisen, da Smartguy også gør det, men er i tvivl om jeg må mærke dem som tilbud, når varen aldrig har kostet det?
Hvis du ønsker at bruge ordet Tilbud, og samtidigt skrive førprisen. Så må du max reklamere med tilbudsprisen i 2 uger, og derefter skal det være normalprisen i 6 uger. Og så må du reklamere tilbudspris i 2 uger igen.
Hvis du IKKE skriver førprisen, må du godt bruge udtrykket "Tilbud" men købet skal være "særligt fordelsagtigt"
men er i tvivl om jeg må mærke dem som tilbud, når varen aldrig har kostet det
Nej, det må du ikke. Men du må gerne sælge dem som tilbud.
Det forstår jeg ikke? Han må ikke mærke dem som tilbud, men godt sælge dem som tilbud?
Han kan vel gøre brug af reglen om introduktionstilbud, og kalde det "Introduktionstilbud" efter de 2 uger, skal han så bruge 6 ugers normal pris, og så kan han køre 2 ugers tilbud.
@Kirsten: Forstår ikke helt hvad du mener med det?
@Mark: Tak for svar! Hvis jeg ikke bruger ordet tilbud men kun gennemstreger prisen, så burde der vel ikke være noget problem? Jeg skriver jo ikke hvad den gennemstreget pris angiver.
Hvis jeg ikke bruger ordet tilbud men kun gennemstreger prisen, så burde der vel ikke være noget problem? Jeg skriver jo ikke hvad den gennemstreget pris angiver.
1. Kapitel 1 omfatter udtryk, hvor den erhvervsdrivende direkte eller indirekte angiver sin egen tidligere pris (normalpris)
Jeg ville mene at du indirekte skriver en normal pris. Og at du derfor falder under reglen omkring hvor lang tid du må annoncere det som værende tilbud.
Jeg ville mene at du indirekte skriver en normal pris. Og at du derfor falder under reglen omkring hvor lang tid du må annoncere det som værende tilbud.
Hvis der annonceres med en før-pris, SKAL varen have været til salg til 'før-prisen' i en periode. Og her bliver de taget hjem specifikt med tilbud for øje, og så må de altså ikke markeres med en før-pris.