Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på "ikke-nedsatte varer" - Må man det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Har fornyeligt købt et restlager af nogle T-shirts hjem, som jeg vil sælge på min webshop. Da der er tale om ældre modeller og få størrelser vil jeg naturligvis ikke sælge dem til "ny-pris", men stærkt nedsatte.

Jeg har tænkt mig at gøre ligesom Smartguy.dk og vise originalprisen ved at gennemstrege den. Derudover har jeg også tænkt mig at lægge dem i kategorien "Tilbud" som jeg opretter.

Spørgsmålet er bare, må jeg det? Kan ikke se noget galt i at gennemstrege "butiks / original"-prisen, da Smartguy også gør det, men er i tvivl om jeg må mærke dem som tilbud, når varen aldrig har kostet det?

Håber I kan hjælpe.

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:33

Kasper-A:
men er i tvivl om jeg må mærke dem som tilbud, når varen aldrig har kostet det

Nej, det må du ikke. Men du må gerne sælge dem som tilbud.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 17:37

Kirsten E:

Kasper-A:
men er i tvivl om jeg må mærke dem som tilbud, når varen aldrig har kostet det

Nej, det må du ikke. Men du må gerne sælge dem som tilbud.

Det forstår jeg ikke? Han må ikke mærke dem som tilbud, men godt sælge dem som tilbud?

Han kan vel gøre brug af reglen om introduktionstilbud, og kalde det "Introduktionstilbud" efter de 2 uger, skal han så bruge 6 ugers normal pris, og så kan han køre 2 ugers tilbud. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

@Kirsten: Forstår ikke helt hvad du mener med det?

@Mark: Tak for svar! Hvis jeg ikke bruger ordet tilbud men kun gennemstreger prisen, så burde der vel ikke være noget problem? Jeg skriver jo ikke hvad den gennemstreget pris angiver. 

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kasper-A:
Hvis jeg ikke bruger ordet tilbud men kun gennemstreger prisen, så burde der vel ikke være noget problem? Jeg skriver jo ikke hvad den gennemstreget pris angiver. 

Jvf. mit link

1. Kapitel 1 omfatter udtryk, hvor den erhvervsdrivende direkte eller indirekte angiver sin egen tidligere pris (normalpris)

Jeg ville mene at du indirekte skriver en normal pris. Og at du derfor falder under reglen omkring hvor lang tid du må annoncere det som værende tilbud.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Mark MK:
Jeg ville mene at du indirekte skriver en normal pris. Og at du derfor falder under reglen omkring hvor lang tid du må annoncere det som værende tilbud.

Tak for det gode svar :-)

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:36

Hvis der annonceres med en før-pris, SKAL varen have været til salg til 'før-prisen' i en periode. Og her bliver de taget hjem specifikt med tilbud for øje, og så må de altså ikke markeres med en før-pris.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)