Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidste skridt mod drømmen! (FINANSIERING)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

I løbet af det sidste år har jeg, på højtryk, arbejdet på at starte min egen virksomhed. Alt er på plads, også alligevel ikke helt for nu døjer jeg med finansieringen af min opstart.

Virksomheden er en online tøj/udstyrsforretning, med henblik på egenproduktion af nicheprodukt(som jeg ikke vil komme nærmere ind på i et åbent forum:)) Målgruppen er ung med interesse i actionsportsgrene(ski, snowboard, surfing, skating osv.) og jeg mener jeg har fundet en, stadig uset måde at gøre tingene på.

Det jeg har brugt det sidste års tid på er, mere bestemt, at få aftaler på plads med alle mine leverandøre samt få planlagt en rentabel og professionel webløsning med min programmør. Udover det mere praktiske med selve hjemmesiden, leveringer og salg, så har jeg naturligvis brugt meget tid på budgetteringen for at være helt sikker på hvad min startkapital skal lyde på.

Det er så her jeg er nået til. Jeg har selv en lille opsparing, og ville da godt selv kunne spare pengene sammen over en længere periode, men vil hellere benytte mig af anden slags finansiering for at komme hurtigere i gang. Efter at have regnet på tallene, sammen med min revisor, er vi kommet frem til at penge vil kunne være betalt tilbage efter 1 ½ år.

Beløbet er på 190.000 kr.

Jeg håber på der er nogle flinke mennesker, som måske har stået i samme situation som mig, eller som ved en helt masse og finansieringsmuligheder.

På forhånd tak,

Rasmus Nielsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:22

Hej Rasmus

Godt at hører du er ved at være på plads. Generelt er økonomi ofte en stopklods for mange ideer, men når alt kommer til alt er 200k ikke alverdan hvis din forretning er lovende og kan skabe den nødvendige forretning.

Har du snakket med banken, hvad sagde de?

Har du eventuelt nogle andre du kunne låne pengene af (familie [ikke tilhænger af men hvis det var])

Ellers er der også Kom-igang-lån ved vækstfondenhttp://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx

Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:35

Hej Jesper,

Tak for dit svar!

Jeg har snakket med en erhvervsrådgiver i banken, som egentlig afviste mig blankt før jeg overhoved nåede at fortælle ham om noget. En udfordring, i forhold til banken, er også at jeg ikke har noget, som de kan ha sikkerhed i og derfor ikke er ret villige til at låne mig nogle penge.

Som du skriver mht. at låne penge af familie, så er der en mulighed der. Jeg er bestemt heller ikke stor tilhænger af dette og det er heller ikke hele beløbet jeg kan låne der, men lidt til at komme i gang med.

Kom-i-gang lånet via vækstfonden har jeg kigget lidt på. Havde møde med en erhvervskonsulent hvor han fortalte mig om det. Han sagde kassen bugnede af penge, men at de var rigtig svære at få fat i.

Det er ligesom min situation indtil nu:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:11

Hedder nu Jens, men regner med det mig du hentyder tid ;)

Well, jeg har lidt svært ved at se hvad du søger af svar. Fordi jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du forventer en eller anden siger "Fedt, jeg har 200k må jeg ikke kaste dem efter dig, fordi du ligner en flink fyr"....

Grundlæggende lige meget hvem, hvad og hvor du snakker med nogen, skal du have styr på din forretning/forventede forretning. 

Tænk på det sådan: 

- Hvis en person med en identisk ide og persona kom hen til dig og spurgte om du ville bruge 200k på din ide, mod et muligt afkast. Hvad ville du så selv sige.

- Er det forventede afkast du kan stille i udsigt på pengene virkelig rentabel, eller kan jeg ligeså godt tage mine sparepenge og satse på stats obligationer hvor jeg kender et præcist afkast og minimal risiko.

----- 

Så hvis det er risikovillig kapital du håber på at høste med denne tråd, må jeg desværre skuffe dig og sige at "risikovillig" er ikke dum kapital, men til gengæld ofte dyr kapital.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)