Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har rettigheden til websitet - Mig eller webprogrammøren?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg godt se. Det jeg tænkte på drejede sig om, om programmøren er i sin gode ret til at skyde et site op, der er en tro kopi af det, jeg får lavet, men som jeg mere eller mindre kan forstå på jer, så må han gerne det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:59

Du skal altid skrive en kontrakt med programmøren.

Et eksempel på en kontrakt:

Aftale om udviklin af xxxxxx netbutik

mellem dig(alle dine oplysninger) og ham(alle hans oplysninger)

1. beskrivelse af ydelse.

(her under beskriver du nøje hvilke opgaver programmøren skal lave, og hvilke funktioner de skal have. Jo mere detaljeret desto bedre)

Evt lave en skitse af siden du scanner ind og sætter i kontrakten

2. tidsplan

eksempel:

Leverandøren gennemfører ydelsen seneste 05. september 2011 kl 18.00 Der beregnes 10% rabat af prisen før moms pr. ekstra arbejdsdag.

3. betaling

Betalingen sker senest 7 dage efter gennemførelse af ydelser, all priser i DKK.

4. rettigheder

Kort eksempel:

Bestiller har alle rettigheder til design

5. Underskrifter

dig og programmøren, dato, underskrift, firmoplysninger.

uanset om det er en dansk eller udenlansk programmør så lav altid en kontrakt.

Mange hilsner Simon

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 16:27

Tak Simon. Det giver et rigtig godt billede af, hvad der er nødvendigt at have med for at sikre sig bedst muligt.

Programmerer du?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 13:08

Kasper Risbjerg:

Tak Simon. Det giver et rigtig godt billede af, hvad der er nødvendigt at have med for at sikre sig bedst muligt.

Programmerer du?

Du velkommen. Nej jeg programere mere ikke selv, men jeg har en super dygtig kammerat der gør, hvor du vil kunne indgå en lignende aftale ^^. Han er 24 år læser på aarhus universitet, han tager 175 kr. i timen plus moms. Han gør gerne noget ekstra for at opfylde dine ønsker, du kan lige se hans side. http://programmoerer.dk/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kasper Risbjerg:

Programmerer du?

Der er flere ting i Simon's udkast som du aldrig får en programmør til at skrive under på .. og typisk vil det også være udvikleren der kommer med en standardiseret aftale.

Men problemet er ikke så stort som du gør det til ... du skal tænke på, en programmør er god til at programmere ... ikke nødvendigvis at starte og drive websites, mén hvorom alt er så lever han af at lave websites for andre, hvis det bliver kendt "ude i byen" at programmør x stjæler sin kundes koncepter så går der altså ikke særlig lang tid før der bliver længere og længere imellem opgaverne.

Så find dig en programmør der virker ærlig og dygtig, og fokuser på at lave et fedt produkt, og drop det med at kigge dig over skulderen hele tiden, for så får du nemlig ikke lavet en fløjt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 16:44

Mikkel Mikjær Christensen:
Der er flere ting i Simon's udkast som du aldrig får en programmør til at skrive under på .. og typisk vil det også være udvikleren der kommer med en standardiseret aftale.

Det kan godt være du ikke vil skrive under på nogle af punkterne, men at på stå at du aldrig får en programmør til at skrive under på overstående er decideret forkert.

Støder du på en programmør der ikke vil skrive under på en lignende kontrakt, så find en anden. Personen har helt sikkert hans grunde.

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 11:23

Simon:

Du velkommen. Nej jeg programere mere ikke selv, men jeg har en super dygtig kammerat der gør, hvor du vil kunne indgå en lignende aftale ^^. Han er 24 år læser på aarhus universitet, han tager 175 kr. i timen plus moms. Han gør gerne noget ekstra for at opfylde dine ønsker, du kan lige se hans side. http://programmoerer.dk/

Tak for det Simon. Jeg har smidt en mail afsted til ham, da jeg står og skal have en hjemmeside op at stå. Hvad bringer egentlig dig herind på Amino?

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Så find dig en programmør der virker ærlig og dygtig, og fokuser på at lave et fedt produkt, og drop det med at kigge dig over skulderen hele tiden, for så får du nemlig ikke lavet en fløjt!

Ja, du har ret. Det gælder bare om at komme ud over stepperne, ellers sker der ikke en skid! ;)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)