Jeg står og vil registrere min egen virksomhed. Firmaet hedder GRAC, og går i alt sin enkelthed ud på at der skal fremstilles website designs/logo designs/visitkort etc. til en meget billig pris. Modsat mange etablerede firmaer, som nærmest kun fokusere på selve CMS systemmet, har jeg valgt at lægge min fokus og evner på designet, da det jo netop er det som kunden ser. Men alt det her har egentlig intet med selve tråden at gøre, men blot en lille intro :-)
Jeg vil høre hvordan reglerne er mht. skat. Jeg har tænkt mig at registrere firmaet som et I/Sselskab, og derfor vil jeg høre hvordan reglerne er med:
Når du har fået et CVR nummer, så skal du også fakturere moms. Den moms afregnes typisk kvartalsvist eller halvårligt med SKAT. Du (eller din revisor) indberetter via skat.dk, og du får så at vide hvor meget du skal indbetale (eller får ud hvis der er underskud i momsregnskabet).
Mht. skat, så angiver du det på den udvidede selvangivelse, og du får så at vide hvor meget du skal betale i rest-skat. Bemærk at det kan betale sig at indbetale pengene inden 31/12 i regnskabsåret, da der ellers løber renter på. Og få revisoren til at udarbejde årsregnskabet.