Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimediebeskatning af selvstændige

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En ven og jeg ønsker at starte et lille firma ved siden af vores studie, og andet studiejob. 

Som udgangspunkt er det ikke vores intention at udbetale løn til os. 

Vi har derfor spekuleret over, om vi skal multimediebeskattes hvis vi køber multimedier i firmaet (computere)

Det skal siges ingen af os er multimediebeskattet i vores studiejob. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis i køber multimedier - computere der er hos jeg selv eller mobiltelefoni og internet - så skal i multimedieskatte - og hver skatte af det med 250 kr per fuld måned

I den udvidede selvangivelse (som vi får som personlig virksomhed CVR pt 11) opgives lønindkomst, bestyrerlseshonorar, multimedier, fri bil mv. før fradrag af AM-bidrag. Samme punkt skal i faktisk ændre i jeres forskud.

Der skal i tillægge de 250 per måned af året i har multimedier fra virksomheden

De som arbejder i med egentlig løn f.eks i et ApS- og bare vil opgive multimedieskatten, kan under skat.dk - e-indkomst oprette f.eks ejer som medarbejder (i eget CVR nr) og der kan man sætte løn til 0 og så under detaljer vælge pt B PERSONALEGODER og indberette de 250 pr måned under B 3 som netop hedder multimedieskat, så vil skat være klar over forholdet og tage det med i skat.

Hvis I har lav skatte % er det stadigt billigt samlet set. I skal naturligvis ha en vis drift i firmaet som berettiger straksafskrivning af computer - fradrag i indtægt for betaling af telefon og internet osv. også hvad moms fradrag angår

Hvis I er to lyder det i øvrigt mener som et I/S i behøver, et personligt selskab kan jo ikke ha to ejere - men det er så en helt anden sag andre kan rådgive bedre om.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)