Hej med jer,Jeg er ny i denne jungle af regler - som er ved at drive mig til vanvid inden jeg er startet!Jeg er yogalærer og skal starte enkeltmandsvirksomhed op med to private hold og løbende workshops.Jeg skal som yogalærer IKKE momsregistreres - heller ikke når jeg når over de 50.000,- som ellers er grænsen for de fleste erhvervsdrivende. Jeg skal heller ikke CVR registreres (i flg. Skat som jeg lige har talt med). Jeg skal først betale Lønsumsafgift hvis jeg nå over 80.000,- årligt og det bliver ikke tilfældet de næste par år.Men hvad er jeg så og hvordan skal jeg betale skat hvis jeg ikke er med i klubben af virksomheder?! Jeg kan forstå, at jeg skal betale skat i rater.... men....Hvem kan hjælpe mig videre. Hvad er mit næste træk? Jeg er så træt af det her
Umiddelbart så tænker jeg, at det er lettere at gøre det sort, hvilket jo er absurd! Jeg vil jo gerne kunne promovere mig selv og det synes jeg ikke er rart hvis jeg ikke har styr på det økonomiske.Mange hilsner her fra frustrationerns højborg! |
Carina1971:Jeg er så træt af det her
1. Få et overblik over hvor meget du vil tjene på din undervisning. Ret dit forskudsregistrering med beløbet (overskud af egen virksomhed)
2. Husk du skal lave et regnskab på normal vis over dine indtægter og udgifter. Dit overskud sættes på selvangivelsen ved årets afslutning.
3. Spring ud i det og kom i gang med din undervisning.....
/Henrik