Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg skat hvis jeg ikke skal moms- eller CVR registreres?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med  jer,

Jeg er ny i denne jungle af regler - som er ved at drive mig til vanvid inden jeg er startet!

Jeg er yogalærer og skal starte enkeltmandsvirksomhed op med to private hold og løbende workshops.

Jeg skal som yogalærer IKKE momsregistreres - heller ikke når jeg når over de 50.000,- som ellers er grænsen for de fleste erhvervsdrivende. Jeg skal heller ikke CVR registreres (i flg. Skat som jeg lige har talt med). Jeg skal først betale Lønsumsafgift hvis jeg nå over 80.000,- årligt og det bliver ikke tilfældet de næste par år.

Men hvad er jeg så og hvordan skal jeg betale skat hvis jeg ikke er med i klubben af virksomheder?! Jeg kan forstå, at jeg skal betale skat i rater.... men....

Hvem kan hjælpe mig videre. Hvad er mit næste træk? Jeg er så træt af det her Crying

Umiddelbart så tænker jeg, at det er lettere at gøre det sort, hvilket jo er absurd! Jeg vil jo gerne kunne promovere mig selv og det synes jeg ikke er rart hvis jeg ikke har styr på det økonomiske.

Mange hilsner her fra frustrationerns højborg!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

Carina1971:
Jeg er så træt af det her Crying

1. Få et overblik over hvor meget du vil tjene på din undervisning. Ret dit forskudsregistrering med beløbet (overskud af egen virksomhed)

2. Husk du skal lave et regnskab på normal vis over dine indtægter og udgifter. Dit overskud sættes på selvangivelsen ved årets afslutning.

3. Spring ud i det og kom i gang med din undervisning.....

/Henrik

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 13:22

Ja og husk også at føre kørebog hvis du bruger egen bil mellem hjem og kursus sted, der kan godt være en del penge at hente.

Pøj-pøj

Med venlig hilsen

Lillian Pabst

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:49

Hej igen,

Mange tak for hurtige og gode svar. Jeg vil følge jeres råd. Det bliver jo no ikke verdens mest uoverskuelige regnskab så det kan jeg nok godt klare Yes

Jeg slår en krølle på mig selv og springer ud i det!

Hilsen, Carina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)