|
Spørgsmålet går i al sin enkelthed ud på: Er folk parate til at snakke sammen, eller kan vi efterhånden kun kommunikere via korte mail beskeder eller som her i forum-form. Hvor al personlighed, entusiasme, humør, sindelag o.s.v. må vige for korte replikker. Og hvor forkert formulerede spørgsmål ofte resulterer i svar som spørgeren ikke ikke har bedt om. Til de mennesker der gerne vil snakke i stedet for at skrive, har vi lavet en ganske smart telefon kontakt-portal + et telefon træfpunkt hvor folk kan "finde hinanden" og snakke anonymt sammen via telefon/mobil eller gratis via IP telefoni. Der er endvidere mulighed for at oprette profiler/annoncer. www.telline.dk Kontakt-portalen er meget bredt dækkende lige fra job/virksomhedsrelateret kontakt - over Netværk/nye venner, til telefon dating mv. så der burde være noget for enhver smag. Men tror i... - folk føler sig mere anonyme og sikre når de blot benytter tastaturet, og har gennemlæst spørgsmålet/svaret 3 gange inden de klikker send? - folk generelt føler en større grad af blufærdighed ved at tale med ukendte, i modsætning til at skrive til samme? Eller er det bare en hammer god ide vi her har fået? PS: Jeg ved godt, at før der er mange brugere på www.telline.dk, kan det virke lidt tamt. Men inden vi inviterer Gud og hver-mand indenfor, ville jeg gerne høre andres meninger, holdninger og kommentarer -der kunne jo være der er noget vi har overset. Venlig hilsen Boris - er selv på telline træfpunkt (debat 2) hvis i hellere vil gi'' en mundtlig kommentar. |
Men tror i...
- folk føler sig mere anonyme og sikre når de blot benytter tastaturet, og har gennemlæst spørgsmålet/svaret 3 gange inden de klikker send?
- folk generelt føler en større grad af blufærdighed ved at tale med ukendte, i modsætning til at skrive til samme?
Eller er det bare en hammer god ide vi her har fået?
Det ligger vel lidt i trenden - ihvertfald hos den yngre del af befolkningen - at sms, Messenger und so weiter er en lynhurtig måde at kommunikere med mange på indenfor kort tid - af samme grund ser jeg ihvertfald en ekstremt øget tendens til at "samtale" er noget man gør face-to-face når man mødes... al anden kommunikation og informationsdeling er på SMS (og Messenger). Eks. har jeg ikke - og stort set alle venner jeg kommunikere med (hvor det ikke er forretningsrelateret) ikke længere fastnet. Vi sms´er hinanden... forældre fra skole eller børnehave aftaler playdates m.m. på sms... og når vi så mødes så snakker vi... af hjertens lyst..
MVH
Bliv gratis medlem