Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der noget at snakke om?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Med fare for at blive banned, stenet, nedgjort og forhånet m.v. prøver jeg alligevel at komme med dette indlæg her på Amino.

Spørgsmålet går i al sin enkelthed ud på: Er folk parate til at snakke sammen, eller kan vi efterhånden kun kommunikere via korte mail beskeder eller som her i forum-form. Hvor al personlighed, entusiasme, humør, sindelag o.s.v. må vige for korte replikker. Og hvor forkert formulerede spørgsmål ofte resulterer i svar som spørgeren ikke ikke har bedt om.

Til de mennesker der gerne vil snakke i stedet for at skrive, har vi lavet en ganske smart telefon kontakt-portal + et telefon træfpunkt hvor folk kan "finde hinanden" og snakke anonymt sammen via telefon/mobil eller gratis via IP telefoni. Der er endvidere mulighed for at oprette profiler/annoncer.
www.telline.dk

Kontakt-portalen er meget bredt dækkende lige fra job/virksomhedsrelateret kontakt - over Netværk/nye venner, til telefon dating mv. så der burde være noget for enhver smag.

Men tror i...
- folk føler sig mere anonyme og sikre når de blot benytter tastaturet, og har gennemlæst spørgsmålet/svaret 3 gange inden de klikker send?
- folk generelt føler en større grad af blufærdighed ved at tale med ukendte, i modsætning til at skrive til samme?
Eller er det bare en hammer god ide vi her har fået?

PS: Jeg ved godt, at før der er mange brugere på www.telline.dk, kan det virke lidt tamt. Men inden vi inviterer Gud og hver-mand indenfor, ville jeg gerne høre andres meninger, holdninger og kommentarer -der kunne jo være der er noget vi har overset.

Venlig hilsen
Boris
- er selv på telline træfpunkt (debat 2) hvis i hellere vil gi'' en mundtlig kommentar.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:39

Men tror i...
- folk føler sig mere anonyme og sikre når de blot benytter tastaturet, og har gennemlæst spørgsmålet/svaret 3 gange inden de klikker send?
- folk generelt føler en større grad af blufærdighed ved at tale med ukendte, i modsætning til at skrive til samme?
Eller er det bare en hammer god ide vi her har fået?

Det ligger vel lidt i trenden - ihvertfald hos den yngre del af befolkningen - at sms, Messenger und so weiter er en lynhurtig måde at kommunikere med mange på indenfor kort tid - af samme grund ser jeg ihvertfald en ekstremt øget tendens til at "samtale" er noget man gør face-to-face når man mødes... al anden kommunikation og informationsdeling er på SMS (og Messenger). Eks. har jeg ikke - og stort set alle venner jeg kommunikere med (hvor det ikke er forretningsrelateret) ikke længere fastnet. Vi sms´er hinanden... forældre fra skole eller børnehave aftaler playdates m.m. på sms... og når vi så mødes så snakker vi... af hjertens lyst..

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:08
Skulle jeg mundtligt tale alle de linier jeg dagligt skriver på f.eks. på amino ville min dag ikke gå med andet. Amino er for mig et stort netværk, samt en kilde til hvad der sker i iværksætter verdenen, jeg kan bruge en pause i ny og næ på at grifle et par linier ned, mens jeg drikker en slurk af mine kaffe.

Hvis jeg hver gang jeg ville hjælpe en amino på vej, skulle ringe til ham og sige hey, hvordan går det og har hunden det godt? Og foresten så var det jo lige det spørgsmål her hvor jeg tror jeg kan give dig nogle gode fif, jo ser du altså... bla bla bla.. Så ville der være meget tidspilde, informationerne ville kun komme ud til en enkelt, og de ville hurtigt blive glemt. PLUS at begge parter skulle have tid i netop det sekund.

Derfor er jeg nu glad for amino er tekst. Hvis jeg vil snakke gør jeg det med mine kollegaer, venner, bekendte og lign. Ikke folk jeg ikke kender over nettet.

Så er meget enig med Lasse.

EDIT: derudover er man jo heller ikke anonym fordi man skriver i et forum som Amino, jeg står frem med fulde navn, som er en smule unikt. Det betyder at du kan finde min hjemadresse, firmaadresse, alle mine telefonnumre, ja det er lige før du sågar kan finde de piger jeg har datet de sidste 5 år ved en simpel googling.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:18
Dato: 30-03-2007 17:07:45
 ja det er lige før du sågar kan finde de piger jeg har datet de sidste 5 år ved en simpel googling.

Fandt et par dem Martin... du har ikke været lige heldig med dem alle sammen! haha! ;-)
Just kidding - men kan kun sige heya til din kommentar: man multitasker jo på det groveste når man dels kommentere indlæg på Amino, skriver med 5-6 samtidig på MSN/Skype - og så samtidig 10-15 sms der flyver rundt i luften...

Så samtale for alt det? No way... det kan vi gøre over kaffen ansigt til ansigt..

Samtidig er det skægt at se f.eks. min far - og hans jævnaldrende - som efterhånden alle er ved at være bedsteforældre: de må erkende at hvis de skal følge med i børn og børnebørns liv MÅ de kunne åbne og læse en sms OG MMS.... der er sket en holdningsændring af dimensioner på ganske kort tid.... og når de "gamle" så ovenikøbet får sendt et svar den anden vej, omend korte, såsom "Ok!" eller "ja!" - så det jo hvad man kalder leapfroggin´ ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)