Vi har udviklet en online service som (bl.a.) letter fil udveksling for primært kreative virksomheder.
Nu har det imidlertid vist sig at vores service også er særdeles velegnet til at hoste/streame flash og video filer.
Til en kunde er jeg blevet bedt om at komme med nogle priser på at hoste/streame Flash videoer som skal afspilles en række (særdeles) populære danske sites. Selve Flash bannerne (.swf) bliver selvfølgelig lagt op på selve sitet, men video filerne (.flv) som afspilles når man fører musen hen over Flash bannerne skal vi hoste/streame.
Forbruget af båndbredde vil nok ligge på mellem 100-800 Gb. pr. md.
Har siddet og googlet lidt efter hvordan sådan noget normalt prissættes og hvem andre der tilbyder sådan en service … men har ikke rigtigt kunnet finde noget relevant.
Alt input er meget velkomment.
Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com
Vi har servere og kørt masser af tests ... og kunden er i forvejen kunde til vores fil udveksling (og meget andet) services. Desuden har vores servere+software nogle brugervenlige værktøjer som gør at kunden nu også ønsker at bruge vores service til hosting/streaming af video/flash.
Jeg har blot brug for at se hvilke andre spillere der findes og hvad de tager for deres ydelser.
Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com
Forbruget af båndbredde vil nok ligge på mellem 100-800 Gb. pr. md.
Har siddet og googlet lidt efter hvordan sådan noget normalt prissættes og hvem andre der tilbyder sådan en service … men har ikke rigtigt kunnet finde noget relevant.
Alt input er meget velkomment.
Prisen kan variere enormt meget fra udbyder til udbyder, da du jo også "køber" periferi med i pakken. Men hvis du har en god periferi (læs: serverne ligger i et godt datacenter med redundante linier, osv) så kan du tage mere for det end hvis du har en 100Mbit fiber fra det lokale energiselskab.
Som sagt er det svært at definere det, så jeg ville nok prissætte efter totale omkostninger for lige præcis dig og om kunden skal have en SLA (service level agreement) osv.
Ja, du har nok ret i at jeg er nødt til at dykke mere ned i vores totale omkostninger og prissætte derudfra. For så vidt jeg kan se er der uhyre stor forskel på hvad andre tager for disse ydelser.
Vores servere står i et professionelt hosting center med redundante linjer mv. og desuden har vi et online filhåndteringssystem (Filecamp) som har vist sig særdeles attraktivt ifm. de her video filer ... så jeg må vist finde regnemaskinen frem.
:-)
Mvh.
Jesper
Ja, du har nok ret i at jeg er nødt til at dykke mere ned i vores totale omkostninger og prissætte derudfra. For så vidt jeg kan se er der uhyre stor forskel på hvad andre tager for disse ydelser.
Vores servere står i et professionelt hosting center med redundante linjer mv. og desuden har vi et online filhåndteringssystem (Filecamp) som har vist sig særdeles attraktivt ifm. de her video filer ... så jeg må vist finde regnemaskinen frem.
Mvh.
Jesper
Jeg tænker umiddelbart, at Akamai og Amazon CloudFront er jeres umiddelbare konkurrenter. For folk, der gerne vil have et dansk leverings-edge, har I en fordel, tænker jeg. Men kan I konkurrere på pris? Redundan (på storage niveau)?
Det er tilsyneladende et svært gennemskueligt marked. Med de konkurrent priser jeg har kunne opstøve, inkl. Amazon CloudFront, er vi særdeles konkurrence dygtige ... desuden har vi jo en fordel i vores enkle brugerinterface som kunderne kender i forvejen.
Så jeg regner videre ...
Jesper