Jeg står og skal vælge et backup-system, men hvor skal jeg gå hen ad?
Skal jeg bruge 5.000 til en NAS BOX fra Synology inkl. HDD der kan synkronisere mine arbejdsfiler, og stille den i den anden ende af huset, eller skal jeg gå i retning af remote bakup - og hvor?
Jeg har aldrig haft stor tiltro til lokale backups. Bruger selv KeepIt.com
Her er der ikke plads problemer, og det er billigt. Du skal bare være opmærksom på at dine filer er sårbare indtil de er fuldt uploaded første gang.
Jeg kan kun tilslutte mig Lottrups måde. Jeg bruger selv Keepit som er et enkelt, overskueligt og nemt program, der desuden er billigt OG uden begrænsninger. Det vil sige, at du kan backup ALT det du vil, til den samme pris.
Jeg kan godt se at flertallet er for remote - men hvordan med upload osv? jeg har mange mange GB der skal synkroniseres (filer på måske 20 MB) og synes måske det er lige voldsomt nok hele tiden at synkronisere op mod internettet.
Kim Dolleris - kan en NAS sættes op til ugentligt at zippe alt og lægge det på Dropbox? Og står din NAS tændt 24/7 + hvilken har du?
Niels Henriksen - mener du lige frem at mit hus brænder hvis jeg køber en NAS? :)
Jeg kan godt se at flertallet er for remote - men hvordan med upload osv? jeg har mange mange GB der skal synkroniseres (filer på måske 20 MB) og synes måske det er lige voldsomt nok hele tiden at synkronisere op mod internettet.
Jeg havde lidt udfordringer med Keep it i starten, men det var kun indtil jeg fandt ud af, at lave den første backup i mindre bidder. Når så alt er på backup, går det så nemt som det lader sig gøre, da programmet kun laver backup af det der er tilføjet siden sidst. Ret smart.
mener du lige frem at mit hus brænder hvis jeg køber en NAS? :)
Det er Murphy der kommer ind over her ;)
Jeg har selv kun lokal backup, men det er pga min latterligt lave upload hastighed. Havde jeg mulighed for en bedre forbindelse skulle min backup helt sikkert ligge online!