Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken backup form skal jeg vælge, og hvor?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal vælge et backup-system, men hvor skal jeg gå hen ad?

Skal jeg bruge 5.000 til en NAS BOX fra Synology inkl. HDD der kan synkronisere mine arbejdsfiler, og stille den i den anden ende af huset, eller skal jeg gå i retning af remote bakup - og hvor?

På forhånd mange tak for svar
Rasmus Henriksen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:41

Hvis du køber en NAS så brænder huset ned. Så mit bud vil være remote backup... altid.

http://www.nordic-backup.dk/

http://www.backup112.dk/

Du kan jo altid foretage backup til NAS og derefter have remote backup kørende på den.

Er dem jeg sådan lige kan ryste ud af ærmet

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:41

Såvidt muligt en on-site backup og en off-site backup.

Løsningen der passer dig bedst, kommer meget an på mængden af data du ønsker at lave backup af. Samt hvor ofte du ønsker at tage backup.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 67
Fra  BallonMand dk Skrevet kl. 10:42

Jeg har aldrig haft stor tiltro til lokale backups. Bruger selv KeepIt.com

Her er der ikke plads problemer, og det er billigt. Du skal bare være opmærksom på at dine filer er sårbare indtil de er fuldt uploaded første gang.

Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 10:45

Her er mit setup:

Arbejdsmaskine -> TimeCapsule (12 gange dagligt) -> NAS (dagligt) -> Dropbox (ugentligt)

Aktuelle projekter ligger på min arbejdsmaskine der hver 2. time bliver backed på min TimeCapsule (bruger mac).

Derudover har jeg en NAS disk (raid) hvor der backes på dagligt.

Og til sidst ryger der zip-filer op i skyen hos dropbox.

Hvis de brænder er jeg en uge bagud, men mindre det lykkedes mig at redde enten maskinen, capsulen eller nas'en.

:) Kim

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:00

Lottrup:

Jeg har aldrig haft stor tiltro til lokale backups. Bruger selv KeepIt.com

Her er der ikke plads problemer, og det er billigt. Du skal bare være opmærksom på at dine filer er sårbare indtil de er fuldt uploaded første gang.

Jeg kan kun tilslutte mig Lottrups måde. Jeg bruger selv Keepit som er et enkelt, overskueligt og nemt program, der desuden er billigt OG uden begrænsninger. Det vil sige, at du kan backup ALT det du vil, til den samme pris.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 11:34

Tak for mange gode svar.

Jeg kan godt se at flertallet er for remote - men hvordan med upload osv? jeg har mange mange GB der skal synkroniseres (filer på måske  20 MB) og synes måske det er lige voldsomt nok hele tiden at synkronisere op mod internettet.

Kim Dolleris - kan en NAS sættes op til ugentligt at zippe alt og lægge det på Dropbox? Og står din NAS tændt 24/7 + hvilken har du?

Niels Henriksen - mener du lige frem at mit hus brænder hvis jeg køber en NAS? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:40

Rasmus Henriksen:
kan en NAS sættes op til ugentligt at zippe alt og lægge det på Dropbox? Og står din NAS tændt 24/7 + hvilken har du?

Hmm... du siger noget. Det kunne godt være man kunne lave noget automatik der - det er helt manuelt pt. Den er tændt 24/7 ja.

Det er en Seagate Black Armor 2TB NAS220 USB/LAN

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:46

Rasmus Henriksen:

Tak for mange gode svar.

Jeg kan godt se at flertallet er for remote - men hvordan med upload osv? jeg har mange mange GB der skal synkroniseres (filer på måske  20 MB) og synes måske det er lige voldsomt nok hele tiden at synkronisere op mod internettet.

Jeg havde lidt udfordringer med Keep it i starten, men det var kun indtil jeg fandt ud af, at lave den første backup i mindre bidder. Når så alt er på backup, går det så nemt som det lader sig gøre, da programmet kun laver backup af det der er tilføjet siden sidst. Ret smart.

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:48

Rasmus Henriksen:
mener du lige frem at mit hus brænder hvis jeg køber en NAS? :)

Det er Murphy der kommer ind over her ;)

Jeg har selv kun lokal backup, men det er pga min latterligt lave upload hastighed. Havde jeg mulighed for en bedre forbindelse skulle min backup helt sikkert ligge online!

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)