Jeg har fået en ide til en affiliate side, som kommer til at have en masse brugbart indhold. men jeg kan ikke finde nogen affiliate netværk som har aftaler med de pågældende firmaer som det ville være oplagt at reklamere for på min side. Men er det et møg-arbejde at kontakte de forskellige firmaer og høre om de kunne være interesserede i affiliate aftaler? de pågældende firmar bruger jo i forvejen mange penge på reklame. men med affiliate bruger de jo nogle penge, men tjener endnu flere. og derudover er det jo også muligt at måle hvor meget de får for deres penge.. der kan de jo ikke hvis de fx sætter en stor plakat op ved hovedbanegården. Jeg er ikke bange for at tage fat og lave noget. ej heller genert. så det er ikke noget problem at ringe til firmaerne og derefter opretholde en email korrespondance. Hvad tror i? er det en håbløs opgave? eller skal jeg klø på? evt. kan man jo "lokke" med at det første halve år er gratis, og de derefter skal betale. fordi der er jo ikke sindssyg mange besøgende i starten. - eller er det dumt? evt. nogen der har erfaringer med at ringe til firmaer for selv at stable affiliate aftaler på benene? Mvh Tobias. |
Ja det er meget op ad bakke, med mindre du er kongen på et attraktivt marked som EDB Priser, Just Eat e.lign. Jeg har selv erfaring, og folk gider ikke bruge tid fordi, det er for omfattende at hive fat i programmøreren og få lavet trackingen. Selvom det ikke koster en virksomhed noget at blive oprettet hos dig, så er der alligevel omkostninger forbundet ved det.