Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selv kontakte firmaer og lave affiliate aftaler - muligt? eller for besværligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide til en affiliate side, som kommer til at have en masse brugbart indhold. men jeg kan ikke finde nogen affiliate netværk som har aftaler med de pågældende firmaer som det ville være oplagt at reklamere for på min side.

Men er det et møg-arbejde at kontakte de forskellige firmaer og høre om de kunne være interesserede i affiliate aftaler?

de pågældende firmar bruger jo i forvejen mange penge på reklame. men med affiliate bruger de jo nogle penge, men tjener endnu flere. og derudover er det jo også muligt at måle hvor meget de får for deres penge.. der kan de jo ikke hvis de fx sætter en stor plakat op ved hovedbanegården.

Jeg er ikke bange for at tage fat og lave noget. ej heller genert. så det er ikke noget problem at ringe til firmaerne og derefter opretholde en email korrespondance.

Hvad tror i? er det en håbløs opgave? eller skal jeg klø på?

evt. kan man jo "lokke" med at det første halve år er gratis, og de derefter skal betale. fordi der er jo ikke sindssyg mange besøgende i starten. - eller er det dumt?

evt. nogen der har erfaringer med at ringe til firmaer for selv at stable affiliate aftaler på benene?

Mvh Tobias.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er meget op ad bakke, med mindre du er kongen på et attraktivt marked som EDB Priser, Just Eat e.lign. Jeg har selv erfaring, og folk gider ikke bruge tid fordi, det er for omfattende at hive fat i programmøreren og få lavet trackingen. Selvom det ikke koster en virksomhed noget at blive oprettet hos dig, så er der alligevel omkostninger forbundet ved det.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 20:39

så det er ikke noget man skal satse på?

Mvh Tobias.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:43

Det er ikke noget som går lige så nemt, som man umiddelbart skulle tro.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 21:07

Jeg regner bestemt heller ikke med at det er nemt.. men jeg er villig til at arbejde hårdt for det..

Lige pt. handler det mere om at få noget erfaring og ikke så meget om pengene.. Men for at få den erfaring, bliver jeg nødt til at få stablet nogle affiliate aftaler på benene, som jeg så kan prøve af og teste hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Men jeg vil prøve mig frem og se hvor slemt det er..

Mvh Tobias.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 22:03

Hej Tobias,

Hvem vil du have kontakt til?

Mvh
Robin 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 09:58

Jeg har også selv været der, og selvom det godt kan lykkes og være til gavn for begge parter så er det meget op af bakke. Det hjælper hvis du allerede ligger i top på google på relevante søgeord, ellers er det for firmaerne meget arbejde for noget "tom sælgersnak".

Jeg tror også man skal være 110% seriøst hele vejen igennem hvis virksomhederne ikke skal blive nervøse og tro du fupper dem - du eller en anden programmør skal jo ind og rode i deres webshop, så de har en del forbehold.

Men hvis det kan lykkes så er der som regel mulighed for et godt samarbejde med stor frihed og nogle afregningsprocenter som ligger noget højere end markedsgennemsnittet (afhængig af branche selvf.)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 10:20

Hej Philip.

Tak for svaret - super at høre at det godt kan lade sig gøre..

men jeg er villig til at lægge rigtig meget arbejde i det her, da jeg mener at det har potentiale til at blive rimelig stort.. Og selvfølgelig med 100 % seriøsitet.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:33

Synes du skal klø på, du har intet at miste.

Go Onsdag!

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 10:35

Hej Emil.

Tak for svaret :)

Det vil jeg bestemt gøre.

Og go onsdag til dig også!

Mvh Tobias.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)