Hej Lars Nu kender jeg ikke lige til det eksempel, men jeg kan sige at det er en meget anvendt online strategi som vi hos os kalder multikanal strategi. Den mest velkendte er jo at man åbner en afdeling i forskellige lande med forskellige navne. Eller har en fysisk butik med et navn og en webshop med et andet navn, hvor det sælges det samme. Nej, det vi kalder en "rigtig" multikanal strategi er den hvor en forretningsmand åbner 2-3 webshop som henvender sig til forskellige segmenter, altså hvor man udvikler en webshop som henvender f.eks til forskellige aldersgrupper, interessegrupper, køn, fagområde, mærkevare, speciale m.m.. Det er en meget effektiv og billig måde at angribe et marked på og få flere markedsandele på. Vi har gennem en del år rådgivet om og anbefalet denne form for multikanal strategi i mange forskellige sammenhænge og den er bestemt lovlig og meget populær. Det vores test nemlig har vist er at en ekstra shop ikke kannibaliserer den anden, men tager markedsandele. Nu ved jeg jo ikke hvem det er du lige har fundet, men en ting er sikkert at strategien er meget effektiv, din konkurrent er helt vild irriterende da han tager salget fra dig, men hvem siger at du ikke må være lige så kreativ :) Blot et input, håber det kan bruge det. |
Jeg er helt enig her, man kan bruge tid på at lave 100 semi gode sider, eller bruge den samme tid på kun en god side..
Der er jo sådan set ikke noget galt i at de opretter flere sider og det er ikke ulovligt. Hvis du mener at de ødelægger det for de andre, fordi du så mener at de har en fordel så skal du da bare også gøre det..
Jeg kan så ikke se fordelen, jo det kan jeg godt men der er jo også ulemper.