Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad stiller man op med firmaer der har flere hjemmesider - Men det er det samme de tilbyder på alle sites?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Nu kender jeg ikke lige til det eksempel, men jeg kan sige at det er en meget anvendt online strategi som vi hos os kalder multikanal strategi. Den mest velkendte er jo at man åbner en afdeling i forskellige lande med forskellige navne. Eller har en fysisk butik med et navn og en webshop med et andet navn, hvor det sælges det samme.

Nej, det vi kalder en "rigtig" multikanal strategi er den hvor en forretningsmand åbner 2-3 webshop som henvender sig til forskellige segmenter, altså hvor man udvikler en webshop som henvender f.eks til forskellige aldersgrupper, interessegrupper, køn, fagområde, mærkevare, speciale m.m.. Det er en meget effektiv og billig måde at angribe et marked på og få flere markedsandele på.

Vi har gennem en del år rådgivet om og anbefalet denne form for multikanal strategi i mange forskellige sammenhænge og den er bestemt lovlig og meget populær. Det vores test nemlig har vist er at en ekstra shop ikke kannibaliserer den anden, men tager markedsandele.

Nu ved jeg jo ikke hvem det er du lige har fundet, men en ting er sikkert at strategien er meget effektiv, din konkurrent er helt vild irriterende da han tager salget fra dig, men hvem siger at du ikke må være lige så kreativ :)

Blot et input, håber det kan bruge det.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 09:47

Jeg er helt enig her, man kan bruge tid på at lave 100 semi gode sider, eller bruge den samme tid på kun en god side..

Der er jo sådan set ikke noget galt i at de opretter flere sider og det er ikke ulovligt. Hvis du mener at de ødelægger det for de andre, fordi du så mener at de har en fordel så skal du da bare også gøre det..

Jeg kan så ikke se fordelen, jo det kan jeg godt men der er jo også ulemper.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:00

min webshop:

Jeg er helt enig her, man kan bruge tid på at lave 100 semi gode sider, eller bruge den samme tid på kun en god side..

Der er jo sådan set ikke noget galt i at de opretter flere sider og det er ikke ulovligt. Hvis du mener at de ødelægger det for de andre, fordi du så mener at de har en fordel så skal du da bare også gøre det..

Jeg kan så ikke se fordelen, jo det kan jeg godt men der er jo også ulemper.

Det er fordel vis har flere brand 

Det er en ulempe bruger mere tid 

Det er en fordel man får videre sin viden mere bredt ud til bruger.

Det er en fordel du rammer budskabet ud flere .

vis ikke har flere ideer er det en ulempe for man kan ikke skrive det samme igen og igen.

kan både være fordele og ulemper men som iværksættere har man tit flere ideer i hovedet på en gang ,dem vil man gerne videre formidle , derfor lancere en ægte iværksættere alle sine ideer og tror på dem

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 10:57

Jeg har da også overvejet det, da min hjemmeside jo er bygget op omkring tømrer arbejde, specielt tagarbejde, også lige pludselig skulle indeholde murer arbejde også, nu har jeg jo  brugt flere år på at linkbuilde til domænet på tømrer relateret søgeord, og skulle lige pludselig overbevise Google om at den også skulle rangere på murer relateret søgeord, her ville det have været en fordel bare at starte ny hjemmeside op ved siden af, hvor murer arbejde også kunne få en plads helt fra forsiden af, men valgte i stedet for at lave en "underdel" på hjemmesiden til murer arbejde i stedet for, selvom det måske havde været nemmere bare at starte en mindre side op i stedet for.

Der er så mere arbejde i at holde det på samme side, men jeg er godt tilfreds med det er samlet, så kunder også kan se at vi også laver murer arbejde med egen murersvend ansat, dette havde de jo ikke kunne se hvis jeg holdt dette på anden side, ligeledes har jeg rykket vores maskine og materiel udlejning fra eget domæne over til hjemmesiden, og det har med lidt arbejde faktisk givet bedre placeringer end tidligere, pga. hjemmesidens troværdighed og linkprofil.

Ulempen er selvfølgelig at det er sværere at indtage flere pladser på side 1. med en hjemmeside, frem for med flere hjemmesider, men dette kan også klares med flere sider om samme emne, og så selvfølgelig linkbuilding til begge undersider om samme emne.

Men er selvfølgelig et noget større arbejde, end at koncentrere sig om god placering af en enkelt side på et givent søgeord.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:50

Du kunne jo have copyright mærket på hver WEB side. Så kan i det mindste starte en retssag. Du kan også være glad for, at andre har fundet sin hjemmeside så god, at de vil kopiere den. Så spredes budskabet hurtigere. Så kunne du jo anvende nogle services, der får søgning på din konkurrerende hjemmeside til at pege ind på din hjemmeside.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 08:55

Flemming Ast:
Du kunne jo have copyright mærket på hver WEB side. Så kan i det mindste starte en retssag.

Man behøver ikke skrive at man har copyright..

Er det i øvrigt den rigtige tråd du skriver i?

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:14

Gode pointer Flemming Ast. Det med gensidig reference til keywords vil jeg huske. I mine tilfælde skyldes det at f.eks ISP der kører med eller uden safe mode on/of eller extended filenames forbudt og så er der jo .NET apps, der ikke kan køre under Linux, men meget godt under WAMP hvis man altså selv har serveren kørende lokalt i sit  LAN vel at mærke op til .NET 3.5

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 10:23

Nu er jeg ikke jurist, men jeg har igennem 30 år erfaret bl.a. som chef for Nokia, at copyright får konkurrenter til at tænke sig om 2 gange, før de forsøger at kopierer hjemmesider på design og indhold. Det kunne f.eks. stå på Index siden. 

Om det er den rigtige tråd! Tja hvis mine råd kan bruges, så er det jo fint.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 10:27

Det er fint, at du kan bruge mit input. Et par google annoncer på specielle søgeord er en metode, der ligeledes kan hjælpe. Men det koster pr. klik. Men du kan gå langt mere drastisk til værks og gennemtvinge om diregering til din hjemmeside. Det er der "nogle" der hjælper med i specielle grupper. Det er så nok ikke mere lovligt end de, der kopierer din hjemmeside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:44

Flemming Ast:
Du kunne jo have copyright mærket på hver WEB side. Så kan i det mindste starte en retssag.

Det kan man selvom der ikke står "copyright".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)