Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har flere domæner en positiv effekt?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vælger strategien med flere domæner, skal man bare være klar over at arbejdsindsatsen bliver større jo flere domæner man har.

Hvis man har tid til at skrive 10 gode artikler om et emne om ugen, så vil med 99% sikkerhed vælge at lægge alle artiklerne på samme domæne. Hellere ét stærkt domæne, end 10 svage. 

I min optik skal der være en god grund til at køre med flere domæner.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:20

Mrvertigo:

Hvis man vælger strategien med flere domæner, skal man bare være klar over at arbejdsindsatsen bliver større jo flere domæner man har.

Hvis man har tid til at skrive 10 gode artikler om et emne om ugen, så vil med 99% sikkerhed vælge at lægge alle artiklerne på samme domæne. Hellere ét stærkt domæne, end 10 svage. 

I min optik skal der være en god grund til at køre med flere domæner.

Jep, men nu er det jo sådan at rigtig mange har flere domæner, bare for at tage dem af markedet, de glemmer bare at de kunne få så meget mere ud af det, hvis de gjorde bare lidt, det behøver skam ikke være meget man gør. Men lidt bør man gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:25

Hvad hvis man "peger" domænerne på en anden måde. Evt. ved at man rent faktisk kommer ind på bi-domænet, men man automatisk bliver linket til hoveddomænet efter få sekunder?
Så ville sidetitler, metabeskrivelser og en evt. body-sektion nå at blive opfattet af søgemaskinerne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 11:25

Du har ret. Er domænerne købt og betalt, så smid lidt indhold på og lav et link eller to

Jeg vil bare hellere bruge tiden/pengene på ét domæne.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:31

Morten Bach Jensen:

Hvad hvis man "peger" domænerne på en anden måde. Evt. ved at man rent faktisk kommer ind på bi-domænet, men man automatisk bliver linket til hoveddomænet efter få sekunder?
Så ville sidetitler, metabeskrivelser og en evt. body-sektion nå at blive opfattet af søgemaskinerne.

Jep, så begynder du at komme mere og mere over i den sorte del af SEO. her skal man passe på, da det ellers kan have en noget mere negativ effekt end du lige tror. http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66355

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:40

Tak for det, Kim.

Det var faktisk lige præcis svar på mit spørgsmål. Jeg tænkte godt at det ikke var velset, men nu ved jeg det.

Enten må jeg droppe min tankegang, eller også må jeg droppe den automatiske viderelinking, og så lade det være op til folk selv at klikke videre. Man kan jo godt lave bi-domænerne så de ligger op til at klikke sig videre. Det kan der vel ikke være noget problem i ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:51

Morten Bach Jensen:

Tak for det, Kim.

Det var faktisk lige præcis svar på mit spørgsmål. Jeg tænkte godt at det ikke var velset, men nu ved jeg det.

Enten må jeg droppe min tankegang, eller også må jeg droppe den automatiske viderelinking, og så lade det være op til folk selv at klikke videre. Man kan jo godt lave bi-domænerne så de ligger op til at klikke sig videre. Det kan der vel ikke være noget problem i ?

Det kommer nu an på så meget der også :) ja det er ikke nemt altid i hvert fald. Reelt set vil Google ikke have at man laver sider der udelukkende er lavet for at du skal få en bedre placering. Men gør man det rigtigt, så vil Google ikke bare sådan kunne se det. opret derfor fx flere sider på bi-domænet, altså ikke kun en forside som linker videre.

som jeg sagde før, skab noget værdi, da du så efterfølgende vil få så meget mere ud af det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:02

Google er mildt sagt ikke glad for alt hvad der har med domæne redirects at gøre med det formål at ranke bedre. Det er et kæmpe rødt flag.

Desuden vil du med garanti ikke få nogen effekt ud af tomme domæner uden historik. Det du kunne gøre var at bruge disse domæner med godt indhold og så linke fra dem til dit primære domæne. Endnu bedre ville det så være hvis registranten og ip adresserne var forskellige, men så kommer vi igen ud i noget som Google ikke bryder sig om.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 15:06

Præcis!

Man kan godt lave alle mulige fiksfakserier, men det er sjældent besværet værd.

Køb ét domæne og giv det al din tid.

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:46

Hej Morten

Jeg har haft stor succes med en webshop, hvor jeg gjorde brug af flere domæner, hvor navnet på ekstra-domænet matcher et søgeord.

Opret undersider/informationssider på dit hoveddomæne og viderestil ekstra-domænet til den pågældende side. Kald din informationsside lidt hen i retning af "hus i jylland" og indføj i teksten nået lignede "Er du på udkig efter hus i jylland" så skal du nok få en god placering i søgeresultaterne.

Ud af de 14 ekstra-domæner som jeg havde til min daværende webshop, lå 4 af dem som nummer 1 på google på det pågældende søgeord, 8 andre lå på side 1 på det pågældende søgeord i google. Det skal iøvrigt nævnes at ingen af domænerne/søgeorderne var ekstrem lange, men kunne være sammensat af to ord som folk alligevel ville bruge når de søgte på google.

Mit råd til dig er at du skal kaste dig ud i det og købe de domæner du mener, folk bruger som søgeord, og så videresend til en informationside.

Frank

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)