Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger I til denne idé?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

En ven og jeg har kraftigt overvejet at starte et firma op. Det går kort sagt ud på, at vi producerer markedsførings videoer, for virksomheder og privat personer. Det kan enten være videoer på 2-3 min., hvor seeren får et indblik i virksomheden og dens funktioner. Eller reklamevideoer på typisk 30-45 sek. hvor vi reklamerer for virksomhedens produkt.

Vi har henholdsvis ca. 5 og 3 års erfaring med at producere kvalitets videoer i HD. 

Vi ville lave en hjemmeside for os også selvfølgelig. 

Vi kunne rigtig godt bruge nogle idéer til hvor og hvordan, I synes det ville kunne betale sig at markedsføre sig? Umiddelbart tænker vi slet ikke Facebook og AdWords, men vi er mere ovre i den del, hvor det mere er os, som opsøger kunden, i stedet for kunden opsøger os.

F.eks ved messer/udstillinger, forums osv. KOM MED NOGLE INDPUT, DET VILLE VÆRE RIGTIG FEDT. 

Hvad siger I til idéen, og det hele overordnet? (Er godt klar over, at det ikke er en ny idé)

Håber virkelig I vil tage jer tid til at svare! God weekend.

Mvh

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 01:41

Tilgiv mit virkelige ringe kendskab til den branche, men det der lige springer mig i hu er, kontakt tv2 regionerne, tilbyd dem en ordning hvor ja det ved jeg ikke de får eksempelvis 10% af overskudet til deres medarbejder kasse som de kan bruge på bowlingture ect, ved at sige til de kunder der gerne vil reklamere gennem dem, regionale reklamer er vel tit billigere end dem der køre primetime søndag aften på landsdækkende tv2. de 10 procent smider du jo så bare oven i kundernes pris,

men som sagt kender intet og absolut intet til denne branche så tilgiv mig hvis det lyder helt hen i vejret,

lige et side kick her fra, hvorfor ikke OGSÅ bruge facebook til at gøre sig selv bemærket, det er jo gratis, og næsten uden arbejde.

håber du kan bruge mit input bare en smule, om ikke andet så til at grine af hvis det er helt hen i vejret

Mv

Ricky

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 01:47

Tak for svaret.

Vi vil tage det til overvejelse. Og jo, vi vil også gerne bruge Facebook, men umiddelbart tænker vi primært ikke så meget Facebook.

Mvh

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 09:49

Først og fremmest skal i have lavet en lækker hjemmeside hvor i kan vise hvad i kan, altså en masse eksempler på videoer.

Ellers så vil jeg foreslå jer at finde blade og tidskrifter som henvender sig til jeres industri og derefter få smidt nogle reklamer for jeres firma her!

Og så en anden ide... Ville det ikke være en god ide at lave nogle gratis videoer for store firmaer som f.eks DONG og NOVO. Bare så i kan få nogle referancer, og hvis i så gør det godt kan det jo være de næste gang vil betale jer for det, og yderligere anbefale jer til andre firmaer!

Mvh

Thomas

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:53

Hejsa,

Først, fedt initiativ, og klø da endelig på med det! Denne branche har altid brug for nye kreative hoveder, med nyt gå påmod. Men min umiddelbare holdning er, som ofte, hvorfor skulle virksomhederne vælger jer, frem for alle de andre på markedet?

Det skal de vel, fordi i tror på jeres produkt, og fordi i mener i kan levere et sublimt stykke håndværk. Men kan i noget specielt? Har i en speciel stil? Hvis ja... MARKEDSFØR DET!

Og hvordan gør vi det? Det gør vi ihvertfald ikke uden facebook, det må vi erkende. Facebook er en KÆMPE mulighed for jer, for at slå igennem på et marked i høj konkurrence, på en hurtig måde. Facebook/Youtube er et rigtig godt udstillingsvindue, hvor i via fænomenet viral markedsføring, hurtig kan slå jeres navn fast.

Mit råd er, at tilbyde jeres arbejdskraft gratis til nogle firmaer, gerne nogle der er relevante lige for tiden - kunne være et nyt produkt, enten nyt eller gammelt firma. Lav nogle videor, der er anderledes, og som adskiller sig så meget fra alt andet, at den ville have potentiale til at kunne blive spredt viralt via sociale medier. På den måde vil i opnå gratis markedsførings, samt nå ud til en stor berøringsflade. 

Jeg vil endda råde jer til at bruge rigtig meget energi, i at lave jeres egen reklamevideo. Og den har bare at være fed - for hvis ikke den præsterer, hvorfor skulle virksomheder så vælge at tro på at i kan få deres reklamer til at slå igennem?

It all comes down to... sociale medier, må og bør være den bedste legeplads for jeres ekspertise!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:02

Jeg synes det lyder som en super cool ide, men lad være med at underbyde for meget prismæssigt. Jeg tror mange store og mellemstore virksomheder kunne have interesse i, at få en præsentations video på deres hjemmeside eller youtube ect. Hvis I kan levere et proffessionelt produkt vil de også gerne betale for det.

Jeg tror ikke det er vejen frem at ringe til dem, hvis du vil kontakte dem direkte så send et personligt stilet brev med et indhold de skal lokkes til at tage stilling til (så du får kontakt)

I kunne også lave en affiliate ordning hvor i tilbyder f.eks. 2000kr. per registreret sale, så bliver det attraktivt for websider med kontakt til virksomheder at reklamere for Jer og jeres navn bliver mere alment kendt.

For mig lyder det som en god niche at gå ind i, men jeg kender ikke konkurrence situationen. Jeg har indtryk af at det er en højtlønnet branche (kender flere i branchen).

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:19

Skal man gå efter det virale, så kunne man jo starte med at lave nogle videoer, som er af almen interesse - for eksempel om et undertema til jeres kompetanceområde - så man i hvert fald kan få noget linking op. På den måde kan de sociale medier styrke jeres søgeværdi.
Husk desuden, at laver man god aktivitet på Google Plus, så er éns navn ikke så langt fra bots'ene... ganske vist mangler Plus stadigvæk at få hele erhvervsdelen, som Facebook bruger, koblet på. Men det skal nok komme - der er alt for stort reklame- og featuresalgspotentiale til ikke at udvikle det.

En bekendt i USA lavede promo-videoer til velprofilerede erhvervsfolk, som søgte nye stillinger, og hvor de kunne præsentere deres resultater og deres stil. Hvis det bliver gjort rigtigt, kunne det være en interessant nebengeschäft.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:41

I burde bruge alle kanaler for at få budskabet ud om jeres nye virksomhed og dem der er gratis kan man jo lige så godt tage med. Her tænker jeg på Facebook, youtube, Twitter, Linkedin, Google+.

Hvis i vil gå mere direkte til den kan i jo søge efter samarbejdspartnere og tilbyde jeres kundskaber via et forskellige partnere. Det kunne være en enkeltmandsvirksomhed med en dygtig grafiker, han henviser til jer og og i henviser til ham.

Eller...

Kontakt alt hvad der findes af græsrods tv og se om i kan få foden indefor, så er der lidt let tjente penge at hente der også. Undersøg markedet og se hvem der reklamerer på lokal tv (evt. i jeres område), kontakt dem og/eller deres konkurrenter med et _godt_ tilbud.

Drop tanken om TV2 og deslige før end i har et ordentligt CV samt et godt ry i branchen.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 11:52

Ja en anden ide kunne være at du fik dine kunder til at
reklamere for produktet.

Jeg kunne godt bruge nogen film til min virksomhed, og det
kan andre aminoer også så starten må jo være at få et navn hjemmeside og så
nogen film op.

Prøv at fremstille en demovideo til os www.mjvision.dk

Mvh

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 12:25

Mange tak for alle svarene!

T.Iversen:
Og så en anden ide... Ville det ikke være en god ide at lave nogle gratis videoer for store firmaer som f.eks DONG og NOVO. Bare så i kan få nogle referancer, og hvis i så gør det godt kan det jo være de næste gang vil betale jer for det, og yderligere anbefale jer til andre firmaer!

Jo, det har vi også i tankerne, at i starten lave noget gratis arbejde, for at få nogle gode referencer. Og som du selv siger, vil de måske bruge os igen, eller i hvert fald henvise os. 

Vi har også tænkt på at skrive en pressemeddelse, og se om vi kan komme i avisen. 

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)