Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms på varer fra Kina importeret med DHL?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Hurtigt spørgsmål som én herindre måske kunne være mig behjælpelig med:

Jeg skal importere et vareparti fra Kina, som sendes med DHL. Hvordan og hvorledes med indfortoldningen? Er dette noget DHL automatisk gør for mig?

Mht moms, så skal 20% af varernes værdi opgøres på "Indkøb fra Udlandet" eller hvordan?

God august og på forhånd tak!

- Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:51
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:34

Kasper Petersen:

Hej amino,

Hurtigt spørgsmål som én herindre måske kunne være mig behjælpelig med:

Jeg skal importere et vareparti fra Kina, som sendes med DHL. Hvordan og hvorledes med indfortoldningen? Er dette noget DHL automatisk gør for mig?

Mht moms, så skal 20% af varernes værdi opgøres på "Indkøb fra Udlandet" eller hvordan?

God august og på forhånd tak!

- Kasper

Det er i hvert fald en stor fordel at få DHL til at klare indfortoldningen, de udleverer ikke dine vare før der er parpir på det.. men snak lige med dem indne varen bliver afsent :-)

mht. toldsatser kan der være hvælp at hente på et nyerer forum som http://www.toldpriser.dk/

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:41

Det er i hvert fald en stor fordel at få DHL til at klare indfortoldningen, de udleverer ikke dine vare før der er parpir på det.. men snak lige med dem indne varen bliver afsent :-)

mht. toldsatser kan der være hvælp at hente på et nyerer forum som http://www.toldpriser.dk/

damm ie9 er heller ikke nem her på Amino.. men det er vist ikke Aminos skyld :-/

skulle stå "men snak lige med dem inden varen bliver afsent " men kan ikke rette .. men nok om det

Du betaler først moms når du sælger varen.. husk ved import skal du være import reg.
hvis du ikke er det, er det bare at gå ned til skat og få sat et lille kryds på din reg blanket, samtid kan du lige krydse export af også, det koster ikke noget og nogen man burdte gøre når man bliver moms reg, da det kun er et spørsmål om 2 krydser.. impoterer man intet sker der ikke noget ved man har krydset det af :-)  håber du kan bruge det til noget, held og lykke

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)