Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoformat krig???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er ved at være helt klar med vores nye website med video-streaming, men er nu løbet ind i en udfordring "igen igen". Er der nogen her som kan sige noget omkring hvilket video-format flest kan se?

Helt konkret tilbyder vi en lav og en høj kvalitet af vores film. Den lave kvalitet består af flv og den høje af H264 (MP4). Det virker perfekt med firefox browser, men desværre ikke med explorer???? Jeg har nu læst mig frem til at udbyderne cutter hver især de forskellige formater af. Men hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, kan jeg bare ikke gennemskue. Kan ie9 f.eks ikke arbejde med MP4? ligesom Mac ikke kan med Wmv????

Hvilket format skal vi vælge for at flest kan se vores film i begge kvaliteter???? eller burde man kunne afvikle MP4 via explorer? De to kvaliteter skal være encode i to forskellige formater for at vores afspiller kan kende forskel....ellers lavede vi dem nok bare i flv begge to.

Hjæææææælp

På forhånd tak

Carsten  

Tilmeldt 11. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Undskyld for det sene post. Nu bruger mange browsere html5, der understøtter et par formater, herunder OGV, MP4, WebM. Og HTML MP4-videoen skal bruge H.264-codec ellers skal du konvertere MP4 til den understøttede encoder. Denne artikel indeholder metoden til at konvertere videoer til browsere understøttede formater, du kan se på det: http://www.videoconverterfactory.com/tips/html5.html

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)