Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig Støtte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og tænker over en ide hvorpå jeg kan får de lokale unge i arbejde.

Jeg vil lave en hjemmeside som kan hjælpe unge og virksomheder til at mødes, lidt ligesom jobindex.dk

Og da det hjælper de lokale unge håber jeg på at jeg kan få offentlig støtte som iværksætter.

Så jeg spørger jer folk med erfaring om i tror det er muligt at få en sådan støtte, og om i ved hvordan man skal gøre for at få støtte.

På forhånd tak

Kevin Rebsdorf

www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:37

Hvorvidt du kan få off støtte er jeg ikke kompetent til at udtale mig om,

men er det muligt tror jeg umiddelbart at du skal fremlægge en masse dokumentation,

overholde div retningslinier mv.

Mener du at din ide er god, så smæk det op uden off indblanding, det bliver resultatet

nok bedst af.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:50
Altså hvis det er noget du skal tjene penge på, skal du ikke umiddelbart forvente, at din ansøgning om offentlig midler imødekommes.

Hvis det derimod handler om et projekt, skal der laves en projektbeskrivelse. Du kan jo godt lønne dig selv for dit arbejde, hvilket fint kan indgå i en projektbeskrivelse. Der frigives midler til forskellige projekter under de respektive fagministerier. Mener det er to gange om året, der kan ansøges.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:55
Det er en lang og krævende vej, hvis du vil have succes med et sådant projekt.
For at fremstå troværdigt som jobformidler, skal du kunne dokumentere kompetencer og på kort sigt også resultater. Det er ikke nok blot at lave en hjemmeside og så håbe på, folk kommer forbi af sig selv.
Derfor skal du bygge dit projekt op fra bunden, og derefter afsætte det til dit lokale jobcenter.
Hvis det skal lade sig gøre, skal du først danne et netværk, som indeholder de nødvendige kompetencer. Derefter kan det - måske - være muligt at skrue et projekt sammen, som kan få støtte fra EUs socialfond.

God arbejdslyst

mvh Hans

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 00:01
Det er slet ikke umuligt.

Hvor er du baseret? Vi har faktisk været i dialog med Århus kommune i forbindelse

med et lignende projekt. Desværre havde vi ikke de fornødne resurser for at støtte

projektet på det tidspunkt.

Men personligt har jeg som ganske ung lavet kultur projekter og i den forbindelse

haft unge i aktivering og dermed modtaget støtte.

Det er ikke noget man skal gøre for at blive rig. Men omvendt får man en masse erfaring

af at drive den slags projekter da man nemt kan stå og lede noget der minder meget

om en virksomhed med 20-30 ansatte.

Skriv evt. en PM så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig videre.

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 10:28
Tak for alle henvendelserne

Det ser dog ud til jeg nok hellere må droppe offentlig støtte og søge kapital anden vejs fra.

Jeg takker for hjælpen

MVH

Kevin Rebsdorf

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:51
Hej Kevin

Hvis du sender mig et par linier, hvor du beskriver grundideen i dit projekt lidt tydeligere, vil jeg gerne lave en seriøs vurdering af dine muligheder.

Men jeg har også lige lyst til at stramme lidt op: Du skal altså ikke opgive et projekt, blot fordi du møder fem personer, der fortæller dig, at det vil være svært. Hvis det er din tilgang til projektmageri, så skal du søge dig et job som flaskedreng i stedet for.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 11:01
Det er ikke det at jeg ikke gider kæmpe for det. Men jeg har tænkte mig at starte noget jeg forhåbentligt kan tjene penge på. Og sådan som de andre har fremlagt det lyder det til at man ikke skal regne med at tjene penge på virksomheden hvis man har modtaget offentlig støtte. Men jeg takker for din henvendelse. Jeg vil lige vende til bare til dig hvad en nærmere beskrivelse angår.

Men hvis man modtager offentlig støtte, har man så nogle bestemt forpligtelser til det offentlige ? Skal man f.eks. give noget tilbage til det offentlige senere hen eller hvordan foregår det?

Mvh

Kevin Rebsdorf

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:23
Hvis du vil tjene penge på offentligt støttede projekter, skal du organisere det på en måde, så du løser noget af opgaven.

Jeg har løst og løser masser af projektopgaver for offentlige midler.

Én af mine kunder har netop fået over 100.000 kr. af undervisningsministeriet til en udgivelse.

Min egen bog - se min signatur - er naturligvis udgivet med tilskud fra det offentlige - selvom jeg tjener en klatskilling på at sælge den.

Vejen frem er kort sagt følgende:

Lav en projektskitse
Dan et netværk af relevante partnere
Lav projektskitsen til en projektbeskrivelse inkl. tidsplan og budget
Søg penge
Få penge
Løs opgaven
Evaluér

Og betragt så ikke pengene som "offentlige" - du får pengene for at løse en opgave for det offentlige - det offentlige er altså din kunde. Kunden vil derfor stille en række krav til dig som leverandør - hvis du ikke lever op til dem, risikerer du at skulle betale pengene tilbage - akkurat som når Bilka sælger en radio, som ikke virker.

Min "opstrammer" fra mit sidste indlæg var naturligvis ment som en provokation - jeg håber ikke, den gjorde ondt.

God arbejdslyst.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)