Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på fotoblog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arbejdet lidt med en simpel blog til en pige jeg kender (www.norakristina.dk). Bloggen skal primært bruges til billeder, altså nærmest som et galleri. Men hun ville også gerne have mulighed for at skrive noget til billeder.

Jeg valgte wordpress, da det er nemt for hende. Hun har selv været med inde holder designet, valgt template og logo. Hvordan synes I det lykkedes? Målet var at lave den enkel og fremhæve billederne fremfor widgets, tekst m.m.

Er der nogle der kender en anden løsning jeg kunne have valgt?

Link til bloggen: Nora Kristina

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 12:19

Godt valg af CMS. WordPress er meget brugervenligt, og kan skræddersyes til ens eget behov.

Vil anbefale dig at kigge på et af de utallige galleri plugins til WordPress. Det vil give det et ansigtsløft, i stedet for den nuværende lidt uoverskuelige evigt-scrolling oplevelse, fordi billederne jo er lidt store :)

Vil anbefale dig DM Albums: http://wordpress.org/extend/plugins/dm-albums/ (klik på Screenshots for at få et indtryk af hvordan pluginet ser ud in action)

Ellers kan du forvandle bloggen til en "PhotoBlog": http://wordpress.org/extend/plugins/yet-another-photoblog/screenshots/ 

Mulighederne for at give det et meget mere professionelt look er uendelige - bare søg lidt på nettet, og i løbet af no time har du en unik blog til din veninde.

Ellers kan jeg godt lide det stilrene og enkle design - det synes jeg passer godt til en billedblog.

Held og lykke med det :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:30

Fornuftig valg af cms, ville også klart anbefale wordpress til sådan en løsning.

Vil også kraftift anbefale at installere et galleri plugin, det giver et bedre overblik, hun kan indele i kategorier, skrive undertekster og fuld tekst til osv.

Der findes masser af galleri plugins, så vil ikke anbefale et specielt, da det ligeså meget er op til personen der skal arbejde med det, at finde et der passer til ens egen måde at lægge billeder op osv,

Bortset fra det, så er det plugin som andreas anbefaler også super, hvis det passer til hende at arbejde med.

Hun kan sagtens skrive tekster ligesom på en alm. blog, lav evt. en side der hedder blog, eller installer galleri på en side for sig selv og så med en widget på forsiden der viser ramdom billeder eller noget andet, hvis hun gerne vil skrive noget på forsiden som ikke lige skal være relateret som billeder!

Håber det gav mening.

Ps. husk at installere et seo og analytics plugin, hvis hun ønsker den skal blive set af andre og så selv kunne holde øje med om nogen besøger siden. 

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:44

mangler at kunne overskue bloggens billeder

mangler lidt hvem er du , det vil sikkert også give flere kunder for siden er vel at vise dit arbejde

kontakt siden ville jeg sætte en kontaktformular på , evt. med man skal bruge skrive et ord nederste derved sender alle mulig bare ikke mail med et program, kan ske i sær meget når bloggen bliver meget velbesøgt

jeg ville også udnytte og lave en sigende titlen omkring side den der vises på google og udnytte der vises op til 67 tegn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)