Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed; Kan det overhovedet betale sig??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er handelsstuderende på et gymnasium. Jeg og 2 kammerater står for den årlige skitur. I år har vi fundet på ting, som vi selv kan tjene penge på. Vi vil bl.a. tilbyde skiundervisning og sælge merchandises til turen. Vi bliver alle 3 uddannet som skiinstruktører til efteråret (på basis niveau). Sidste år lærte vi nogle stykker at stå på ski og det gik glimrende. Derfor vil vi tilbyde alle eleverne skiundervisning til billige penge. Ligeledes har vi tænkt på at trykke t-shirts, pullovers og hættetrøjer til skituren. Det plejer normalt at være rejsebureauet, der tilbyder den slags ting, men i år har vi tænkt på at vi ville gøre det, så vi kan score noget profit.

Men hvad er den nemmeste måde at gøre det på, så det stadig bliver lovligt?

Bare notere indtjeningen på vores selvangivelse?
Jeg har i forvejen en virksomhed som tilbyder IT-løsninger. Men jeg kan vel ikke køre dette skiværk under virksomheden? 

Skriv hvis spørgsmålet skal uddybes.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:13

Inden i kaster jer for langt ud i skilærer-eventyret, skal I nok lige undersøge hvad skisportsstedet siger til at der er eksterne instruktører igang.

Jeg har hørt om flere steder hvor det kun er deres instruktører der må lave direkte undervisning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

Jamen så længe at den ydelse vi tilbyder ikke er en offentlig en, så kan de vel ikke sige noget til det?

Det ville være noget andet, hvis vi gik rundt og skiltede med det dernede.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:35

Jeg er helt enig med Anders