Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed; Kan det overhovedet betale sig??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er handelsstuderende på et gymnasium. Jeg og 2 kammerater står for den årlige skitur. I år har vi fundet på ting, som vi selv kan tjene penge på. Vi vil bl.a. tilbyde skiundervisning og sælge merchandises til turen. Vi bliver alle 3 uddannet som skiinstruktører til efteråret (på basis niveau). Sidste år lærte vi nogle stykker at stå på ski og det gik glimrende. Derfor vil vi tilbyde alle eleverne skiundervisning til billige penge. Ligeledes har vi tænkt på at trykke t-shirts, pullovers og hættetrøjer til skituren. Det plejer normalt at være rejsebureauet, der tilbyder den slags ting, men i år har vi tænkt på at vi ville gøre det, så vi kan score noget profit.

Men hvad er den nemmeste måde at gøre det på, så det stadig bliver lovligt?

Bare notere indtjeningen på vores selvangivelse?
Jeg har i forvejen en virksomhed som tilbyder IT-løsninger. Men jeg kan vel ikke køre dette skiværk under virksomheden? 

Skriv hvis spørgsmålet skal uddybes.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:13

Inden i kaster jer for langt ud i skilærer-eventyret, skal I nok lige undersøge hvad skisportsstedet siger til at der er eksterne instruktører igang.

Jeg har hørt om flere steder hvor det kun er deres instruktører der må lave direkte undervisning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

Jamen så længe at den ydelse vi tilbyder ikke er en offentlig en, så kan de vel ikke sige noget til det?

Det ville være noget andet, hvis vi gik rundt og skiltede med det dernede.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:35

Jeg er helt enig med Anders

I Frankrig bliver de helt vilde og aggresive hvis de opdager "illegale" udenlandske skiinstruktører.

I Italien chikanerer finanspolitiet "illegale" udenlandske skiinstruktører ud af løjperne.

Årsagen skal ses i at skistederne er beliggende i områder med meget dårlig helårsbeskæftigelse, det er vigtigt for skiområderne at kunne tilbyde god og stabil service til gæsterne, derfor beskytter man de lokale undervisere, så de ikke forsvinder og skisportsstedet bliver uden faste undervisere. Det drejer sig om fastholdelse af lokale arbejdspladser i vanskelige udkantsområder.

Jeg har ikke lige overblik over hvordan man ser på den slags i Sverige/Norge, men i sydeuropa ville jeg ikke kaste mig ud i den slags uden klokkeklare aftaler med myndigheder, liftejere og hotelejere m.fl.

Ved vore skiresorts i midt Italien er der kun Italienske ski instruktører og jeg kender holdningen, de er glade for gæster, men de er ikke glade for konkurrenter.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:09

Ikke niks og nej.

Og den dårlige omtale et skisportssted kan lide ved dødsfald, invaliditet osv. samt muligheden for at miste indtægter til de lokale. Samtidig betaler du jo ikke indkomstskat af dine ydelser i pågældende land og er ikke en registreret træner/instruktør.

Fin ide at sælge lidt souvenir.

Mrjohnsvend:
Jamen så længe at den ydelse vi tilbyder ikke er en offentlig en, så kan de vel ikke sige noget til det?

Det er ikke lovligt det i gør og i nogle lande er det strafbart. Arbejds- el. opholdstilladelse samt registrering i det pågældende land, kan være et strafbart emne.

Hvis i tager penge for udført arbejde, er det skattepligtigt, med mindre landet ikke arbejder med skatteindtægt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)