Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kalender, opgavestyring og styring af tidsforbrug

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg sidder lidt med det problem, at jeg mangler et værktøj til bedre at styre min daglige gøren med mindre projekter, opgaver - og den løse snak med kunder.

Jeg har kigget lidt på podio, men det lader ikke til at være rettet mod en enkeltmandsvirksomhed som min. Jeg leder i princippet efter et udvidet kalenderprogram, der lader mig holde styr på de timer jeg bruger på forskellige projekter og opgaver (som gerne skulle kunne linkes til tidsforbrug for de forskellige kunder).

Er der nogen som kender et program der passer til mine behov?

På forhånd tak.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg lagt indlægget i forkert kategori?

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har lagt dit indlæg i den rigtige kategori ;)

jeg kan foreslå dig at kigge på http://www.easytimetracking.net/ 

Der har du mulighed for at oprette kunder, og oprette projekter for den enkelte kunde, og så kan der regnes tidsforbrug, og for hver enkelt "postering" af tidsforbrug kan der indtastes en beskrivelse, og hvis du kører på timeløn er der mulighed for at indtaste den for det enkelte projekt eller for alle projekter til samme kunde, og så regner den ud hvor meget du har "tilgode" og så er der tilmed en mulighed for at udskrive en simpel faktura, hvor der er mulighed for at få alle tidsposteringer med, inkl. beskrivelse hvis det er så detaljeret rapport at kunden ønsker.

En licens til programmet koster $50 hvilket jeg ikke synes er slemt taget alle funktionerne i betragtning.

Der er mulighed for at downloade en 15 dage FULD trial af programmet også ;)
jeg har ihvertfald selv været en glad bruger gennem lang tid af netop dette program :D

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Shameless plug: tag et kig på tasks.dk. Der er ikke nogen kalender, men det har alt man skal bruge til opgavestyring, registrering af tid og fakturering deraf.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg sige tak til jer begge for jeres indlæg!

@Uffe: Jeg behøver ikke faktureringsdelen (da jeg bruger e-moms til bogføring), men den gratis demo skal helt sikkert prøves ud!

Jeg prøver lige den danske version ud først, men hvis der er andre, som kender eller bruger et smart program, så er jeg lydhør!

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger selv googles kalender og det går fint :)

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer

Vi har brugt "Basecamp" i lang tid. Basecamp er et produkt fra amerikanske 37 Signals og det fås udelukkende som en "hosted" løsning hvor du betaler et fast månedligt beløb i forhold til dit abonnement. Den røde tråd i alt hvad der kommer fra 37 Signals er "keep it simple stupid" og Basecamp er bestemt ingen undtagelse. Det er meget nemt og enkelt.

Basecamp indeholder bl.a. kalender, milepæle, fildeling, opgavelister og tidsregistrering (med mulighed for udtræk til rapporter). Den helt store fordel i min optik, er at dine kunder kan få adgang til udvalgte projekter og således kan man have al information omkring et projekt samlet ét sted

Jeg tror også at de tilbyder nogen gratis prøveperioder.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Basecamp er elendigt til timeregistrering, og det er nu heller ikke bygget til det. Det var noget de lige proppede ind på et tidspunkt så de havde noget mere at lokke med i deres dyreste betalingsplaner ;)

Problemet med traditionel timeregistrering (som Basecamp og mange andre bruger, dvs. at man selv skal indtaste sit tidsforbrug i et skema) har alle dage været at det enten kræver ekstremt god hukommelse eller ekstremt god disciplin. Dvs. enten skal man huske meget nøjagtigt hvor lang tid man brugte på en given opgave, eller også skal man hele tiden skrive det ned et eller andet sted (om det så er i en kalender, i en tekstfil eller en post-it er underordnet). Det fører stort set med garanti til under- eller overregistrering. Oftest bliver det 100% gætværk, da man glemmer at registrere tid løbende og derfor er nødt til at guesstimere den dag (oftest sidst på måneden) hvor man endelig er nødt til at tage sig sammen til at få det gjort.

Enter: timerbaseret timeregistrering! Klik på en knap når du starter en opgave, klik igen når du er færdig. Så enkelt kan det gøres. Resultatet er 100% præcis og løbende registrering, som medfører at du hverken skal gå og huske noget eller skrive noget, og endelig giver det et langt bedre billede af hvordan du bruger din tid. Fakturerer du på forbrugt tid, er det også noget mere fair overfor kunden.

(Og ja, Tasks bruger timerbaseret timeregistrering. Jeg lavede det sådan efter mange år som lønmodtager hvor jeg blev tvunget til at bruge et traditionelt timeregistreringsskema, som oftest blev udfyldt meget upræcist af samme årsager som nævnt foroven. Nåja, Tasks giver forresten også adgang til at kunder kan logge ind, hvis man ønsker det. En lille detalje.)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:
(Og ja, Tasks bruger timerbaseret timeregistrering. Jeg lavede det sådan efter mange år som lønmodtager hvor jeg blev tvunget til at bruge et traditionelt timeregistreringsskema, som oftest blev udfyldt meget upræcist af samme årsager som nævnt foroven. Nåja, Tasks giver forresten også adgang til at kunder kan logge ind, hvis man ønsker det. En lille detalje.)

Jeg har haft brugt tasks, og det er sådan set fint nok.. Men det fungere bare ikke, hvis man er mere end en programmør - ihvertfald ikke i mit lille firma. Når man opretter tickets i det, blander den opgaverne sammen mellem programmørene, dvs mit overblik over hvad jeg skulle nå, samt hvad mine programmøre skulle nå faldt lidt sammen.

Vi endte mig at forelske os i Redmine, med Timesheet modulet, til tidsstyring. Det har ikke en start/stop som tasks - men den har en ret okay feature til at logge tid :-)

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:
Basecamp er elendigt til timeregistrering, og det er nu heller ikke bygget til det. Det var noget de lige proppede ind på et tidspunkt så de havde noget mere at lokke med i deres dyreste betalingsplaner ;)

Du har ret - BaseCamp har en glimrende projektstyring, og måske noget jeg kunne finde på at bruge, hvis jeg udvider mine relationer til nogle faste kunder.

Jeg synes at tasks fungerer glimrende til at registrere antal timer brugt, og jeg vil helt sikkert prøve det af i en periode, for at se om jeg kan vende mig til brugen af det - og måske finder jeg ud af, at jeg ikke kan undvære det :-)

Når det så er sagt, så er der en masse funktionalitet i Tasks, som jeg aldrig vil få brug for. Jeg benytter mig af e-moms, og har derfor ingen gavn af funktionaliteten vedrørende faktura og kunde-kartoteket.

Men ellers ser det fint ud, glæder mig til at prøve rapport funktionen af (når jeg har lavet nogle opgaver færdige ;-))

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)