Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat når man er 18=

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får hele tiden af vide af min købmand at mit frikort skal bruges så meget som muligt, men jeg ved det er et trick på at tage ekstra vagter når andre ikke kan tage sine vagter.

Men hvad er det man betaler når man er 18? Får man så 100 i timen + skat eller uden? En fra arbejdet siger at de har deres eget frikort...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:20

Uanset din alder skal du betale skat. Dvs når dit frikort er brugt, skal du også betale skat.

Når du bliver 18 år, har du et personfradrag på 42000 kr - og derefter skal du betale skat som enhver anden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54

Du kan sagtens bruge dit frikort, så er de første ca. 40000 skatte frit og de penge de tjener bagefter skal du så betale ca. 50% skat af..

Ellers skal du få det delt op så du har et fradrag hver måned, så f.eks. de første 4000 ti tjener hver måned, er skattefrie, og dem derefter skal du betale skat af.

-Allan

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:52

Hvis du tjener 100 kr. i timen bliver regnestykket således:

Løn: 100

AM-bidrag: -8

A-indkomst: 92

Som andre nævner er bundfradraget 42.900 før der skal betales skat - dvs. du kan arbejde 466 timer før der skal betales skat (under forusætning af du ikke har andre former for indkomst - renter etc.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27

Skatten er fint beskrevet tidligere. Om du betaler det ene eller andet i skat har bare ikke en fut med det han vil betale dig at gøre. Er du utilfreds med lønnen kan du sige op, eller kræve mere, og han kan bestemme om han vil gi dig mere. Det med frikort er jo bare hans argument for at du arbejder for det du gør, og det kan man jo sagtens se fra hans side også. Er du utilfreds kan du stoppe.

I yderste fald kan du checke http://www.jobpatruljen.dk/

Din skat og dit fradrag i i princippet per dag så den stakkels mand skal indberette så det fremgår hvor mange dage du har arbejdet per måned, da du jo i princip kunne arbejde for en anden købmand andre dage, og begge kan jo ikke bruge dit månedsfradrag.

Han skal også slås med feriekonto og atp hvis han vil gøre det korrekt. Det er herligt at være selvstændig og iværksætter her i Danmarks skattejungle. Jeg synes i alle fald det er vandvid.

Jeg talte med ATP/ferie konto, og en dame forklarede, at hvis hun holder et foredrag EN aften om feriepengeregler, så er hun under instruks og lønmodtager (hun ville absolut ikke høre tale om honorar og B-skat i den sammenhæng - og selv ved B-skat skulle ferie penge ALTID indberettes uanset antal timer så selv den diskussion var tom) og den der har bedt om foredraget SKAL indberette EN dag til A-skat OG uanset A eller B indkomst -  til feriekonto (slipper for ATP men det er kun fordi han kan skrive under 39 timer i arbejdstiden for den måned) Det vil tage ham mere tid end det han får ud af foredraget vil jeg tro

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27

Skatten er fint beskrevet tidligere. Om du betaler det ene eller andet i skat har bare ikke en fut med det han vil betale dig at gøre. Er du utilfreds med lønnen kan du sige op, eller kræve mere, og han kan bestemme om han vil gi dig mere. Det med frikort er jo bare hans argument for at du arbejder for det du gør, og det kan man jo sagtens se fra hans side også. Er du utilfreds kan du stoppe.

I yderste fald kan du checke http://www.jobpatruljen.dk/

Din skat og dit fradrag i i princippet per dag så den stakkels mand skal indberette så det fremgår hvor mange dage du har arbejdet per måned, da du jo i princip kunne arbejde for en anden købmand andre dage, og begge kan jo ikke bruge dit månedsfradrag.

Han skal også slås med feriekonto og atp hvis han vil gøre det korrekt. Det er herligt at være selvstændig og iværksætter her i Danmarks skattejungle. Jeg synes i alle fald det er vandvid.

Jeg talte med ATP/ferie konto, og en dame forklarede, at hvis hun holder et foredrag EN aften om feriepengeregler, så er hun under instruks og lønmodtager (hun ville absolut ikke høre tale om honorar og B-skat i den sammenhæng - og selv ved B-skat skulle ferie penge ALTID indberettes uanset antal timer så selv den diskussion var tom) og den der har bedt om foredraget SKAL indberette EN dag til A-skat OG uanset A eller B indkomst -  til feriekonto (slipper for ATP men det er kun fordi han kan skrive under 39 timer i arbejdstiden for den måned) Det vil tage ham mere tid end det han får ud af foredraget vil jeg tro

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29

dobbelt svar skrevet besværligt to gange fordi Amino meldte tilbage at der var sket en fejl og besvarelse ikke kom med. Det sker desværre ret ofte at vort gode forum ikke giver korrekt svar eller timer out sorry

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)