Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor står jeg ved kontraktbrud med teleselskab?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været så "letsindig" at skifte teleselskab i mit firma, fordi de har et produkt jeg har brug for som det andet firma ikke tilbød. Til min store frustration viser det sig straks efter overgangen fra det tidligere selskab jeg havde, at dækningen som det nye selskab kan tilbyde her hvorfra jeg arbejder og bor, er så ringe, at jeg ofte enten: 

  1. Pludselig får en sms om at der er lagt en besked på min svare, uden telefonen har ringet.
  2. Ikke kan ringe op eller modtage opkald, fordi der ingen dækning er.
  3. Mister forbindelsen med dem jeg snakker med midt i en samtale.
Jeg bliver inden kontraktaftale knyttet til en fast erhvervsrådgiver som jeg både snakker med over telefonen og skriver en del med pr. email, inden jeg beslutter mig, da det er en stor beslutning. I en mail til ham spørger jeg bl.a. om hvordan dækningen er her hvor jeg bor og arbejder, hvilket nok vil sige 90 procent af min tid, og altså derfor vigtigheden af, at dækningen fungere optimalt. Jeg får af vide, at dækningen er landets absolut bedste, i særdeleshed lige her hvor jeg driver mit firma og bor, for "jeg bor jo lige ved siden af hovedkontoret". (Jeg har målt 700 meter ifølge Google Map (ved godt deres antenne ikke nødvendigvis er på taget af deres hovedkontor, men jeg tænker, at et professionelt, seriøst telefirma har sørget for idet mindste, ikke at have dårlig dækning ved deres hovedsæde)). Jeg stiller altså som betingelse for at skifte over til deres selskab, at dækningen er virkelig god, hvilket bekræftes. Jeg er endda inde på deres website hvor jeg på deres dækningskort kan se, at lige præcis her hvor jeg bor og arbejder, er der den bedste dækning som selskabet tilbyder.
Jeg oplever fra dag 1 et dårlig signal på telefonerne, men giver det en chance, for jeg tænker det kan skyldes mange ting der kan rette sig selv. Men efter et stykke tid ringer jeg til min kontaktperson, som dog er taget på en messe, så jeg får en af hans kollegaer der meget undrende stiller spørgsmåltegn til om det virkeligt kan passe, at dækningen er så ringe som jeg påstår? Jeg synes ikke rigtigt jeg når igennem til ham, og fortæller, at jeg giver det en chance mere. Dette er vel at mærke før de to timers regn der vaskede KBH væk, så det kan ikke bruges som begrundelse. Jeg irriteres over det dagligt og mine frustrationer bygger sig op, så jeg skriver derfor et stykke tid efter, en udførlig mail til min kontaktperson, hvor jeg præcist beskriver mine oplevelser med deres dækning. Jeg får af vide, at han nu er på ferie og min henvendelse er videresendt til en af hans kollegaer som vil tage kontakt til mig hurtigst muligt. Så starter en mail korrespondance med 4 forskellige af deres erhvervsrådgivere som til sidst ender med, at jeg får dem til at få en tekniker til at kigge på sagen. Denne tekniker ringer til mig nogle dage senere og bekræfter på min telefonsvarer, at lige præcis her hvor fra jeg driver min virksomhed og bor, er der fejl i signalet. Dette kan ikke laves, fortæller han desuden.
Jeg skriver derfor til selskabet og beder dem komme med et udkast til ophør af samarbejdet og får besked tilbage, at jeg vil blive kontaktet hurtigst muligt med henblik på det. Efter en uge uden tilbagemelding, ringer jeg til dem og får nu af vide, at man alligevel måske har mulighed for at udbedre den manglende dækning. Dette vil dog tage 6 uger.

Spørgsmålene er nu hvor jeg står, hvis jeg synes det hele er forløbet for utilfredsstillende (hvilket jeg er tilbøjelig til at synes og egentligt slet ikke har lyst til at vente de 6 uger, på noget der "måske" bliver bedre) og at de tydeligvis ikke har overholdt deres del af kontrakten? Jeg har bundet mig i 3 år og også fået 4 telefoner med 4 abonnementer med i købet, som alle er i brug. Iøvrigt har jeg fået 50 procent i nedslag i abonnementerne, hvilket jeg udtrykte min utilfredshed med, da jeg mente jeg slet ikke bør betale noget som helst, før problemerne er ordnet.

Jeg vil sætte kæmpe pris på jeres råd og anbefalinger i denne sag.

Pft. 
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).

Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(

De er også 100 år om at svare tilbage og jeg tror bare, at jeg belært af tidligere erfaringer med 3 har lært, at jeg ikke skal have mere med dem at gøre... altså fra om 1½ år - øv øv !!

Ved sgu ikke hvad man skal gøre når teleselskabet ikke performer, for de er jo ikke kede af det når de binder en op på flere års abonnement!

Der må være en jurist herinde som kan hjælpe ??

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Businessman:

Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).

Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(

De er også 100 år om at svare tilbage og jeg tror bare, at jeg belært af tidligere erfaringer med 3 har lært, at jeg ikke skal have mere med dem at gøre... altså fra om 1½ år - øv øv !!

Ved sgu ikke hvad man skal gøre når teleselskabet ikke performer, for de er jo ikke kede af det når de binder en op på flere års abonnement!

Der må være en jurist herinde som kan hjælpe ??

Jeg er ked af at høre, du også oplever samme slags problemer - men glad for jeg ikke er alene...Big Smile

Men ja, det vil være godt at vide hvor vi står rent juridisk og for at komme ud af kontrakterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Businessman:

Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).

Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(

3 - de er nemme nok de skal bare have nogle verbale tæsk ;)

Jeg havde meget dårlig dækning på min iPhone hos en kunde på Østerbro, så det brokkede jeg mig over, selvom jeg havde adresse i Lyngby.. Så beklagede de, og de satte så straks min binding ned fra 18 mdr til 12 mdr.

Hvis man vil have noget igennem hos 3, skal man bare brokke sig så meget, at de stakkels kundeservice-medarbejdere skal spørge deres supervisor, hvad de må gører her :)

Generelt, hvis du vil have opsagt en uopsigelig-bindingsperiode, så skal du være ret go'.. Det de har lovet på mail/telefon bliver sikkert fra skrevet i de betingelser du bagefter har accepteret :-)

Prøv du hellere at nærlæse hvad du skrev under på :-)

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Businessman:

Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).

Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(

3 - de er nemme nok de skal bare have nogle verbale tæsk ;)

Jeg havde meget dårlig dækning på min iPhone hos en kunde på Østerbro, så det brokkede jeg mig over, selvom jeg havde adresse i Lyngby.. Så beklagede de, og de satte så straks min binding ned fra 18 mdr til 12 mdr.

Hvis man vil have noget igennem hos 3, skal man bare brokke sig så meget, at de stakkels kundeservice-medarbejdere skal spørge deres supervisor, hvad de må gører her :)

Generelt, hvis du vil have opsagt en uopsigelig-bindingsperiode, så skal du være ret go'.. Det de har lovet på mail/telefon bliver sikkert fra skrevet i de betingelser du bagefter har accepteret :-)

Prøv du hellere at nærlæse hvad du skrev under på :-)

Jeg tror man skal træde varsomt med at tro, man får noget ud af at brokke sig. Brok kan selvfølgelig forstås på flere måder, men min erfaring er, at man når længere med at være forberedt med sin sag og så fremfører den til man får det ud af det, som man forinden har sat sig som mål. Alternativt være klar til at tage de konsekvenser det måtte vedføre.

Jeg vil dog gerne være meget mere forberedt end det jeg allerede ved og har styr på, i forhold til aftalen, derfor har jeg brug for Amino hjælp...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Net Republic:
Jeg vil dog gerne være meget mere forberedt end det jeg allerede ved og har styr på, i forhold til aftalen, derfor har jeg brug for Amino hjælp...

Kort sagt, når det er business, så har du ikke ret mange rettigheder, da der er ret fri aftalefrihed i Danmark. Så hvis du vil have styr på hvad rettigheder du har, skal du sætter dig meget godt og grundigt ind i de betingelser du underskrev. Bare fordi de ikke dækker hos dig, kan de helt sikkert sagtens tale sig ud af det, da de jo dækker store dele af resten af landet.

Kort sagt, hold fast i små ting du er blevet lovet, og lær deres betingelser uden ad :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Businessman:

Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).

Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(

De er også 100 år om at svare tilbage og jeg tror bare, at jeg belært af tidligere erfaringer med 3 har lært, at jeg ikke skal have mere med dem at gøre... altså fra om 1½ år - øv øv !!

Ved sgu ikke hvad man skal gøre når teleselskabet ikke performer, for de er jo ikke kede af det når de binder en op på flere års abonnement!

Der må være en jurist herinde som kan hjælpe ??

Det er vist desværre en 3 standard. Der er nok en grund til at 3 er det eneste af de større mobil operatører der ikke er medlem af det samarbejde teleindustrien har med forbrugerklagenævnet.

Jeg kan på det kraftigste advare mod 3. Jeg tegnede et abonnement hvor de skulle flytte et fastnet abonnement fra TDC, hvilket aldrig lykkedes dem. Da jeg afbestilte abonnementet meddelte påberåb de sig bindingsperioden (abonnement til 0kr/md - så intet problem), men fortsatte med at fakturere tillægsydelser.

Det best brilliante var at de glemte at stoppe abonnementet 7 måneder efter, og idet jeg havde sat min telefon op til at brug 3 udlandet (specialfordele i sverige) så fik jeg pludselig regninger på dataforbrug i Østrig en måned efter ophør. Da 3 synes de er berettigede til opkræve penge for dette - og naturligvis de mellemlæggende abonnementer så har de ikke forsøgt siog med retslig indrivning men blot anmeldt mit firma til Ribers.

Det er et gennemgribende uhæderligt firma. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Net Republic:
Jeg vil dog gerne være meget mere forberedt end det jeg allerede ved og har styr på, i forhold til aftalen, derfor har jeg brug for Amino hjælp...

Kort sagt, når det er business, så har du ikke ret mange rettigheder, da der er ret fri aftalefrihed i Danmark. Så hvis du vil have styr på hvad rettigheder du har, skal du sætter dig meget godt og grundigt ind i de betingelser du underskrev. Bare fordi de ikke dækker hos dig, kan de helt sikkert sagtens tale sig ud af det, da de jo dækker store dele af resten af landet.

Kort sagt, hold fast i små ting du er blevet lovet, og lær deres betingelser uden ad :)

Der er nu visse gode ting.

Du kan uden videre flytte dit nummer, men du skal stadig betale minimumsforbrug/abonnement mv. iht din kontrakt. Der er formodentlig en række tillægsydelser som du kan afmelde på kort sigt - eller du kan muligvis skifte dine ting til en 3 kontrakt der har en anderledes kontraktstruktur hvor bindingen er anderledes, og hvor du kan komme billigere ud af det.

Der er lige kommety ny lovgivning der tvinger teleselskaberne til at frigive dit nummer indenfor ganske få dage og det kan du bruge til en bedre løsning.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Der er lige kommety ny lovgivning der tvinger teleselskaberne til at frigive dit nummer indenfor ganske få dage og det kan du bruge til en bedre løsning.

Super, det var også på tide, gad vide hvor mange der faktisk ved dette, for det er jo ikke ligefrem det teleselskaberne bilder en ind...;)

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
BroncofanDK:
Der er lige kommety ny lovgivning der tvinger teleselskaberne til at frigive dit nummer indenfor ganske få dage og det kan du bruge til en bedre løsning.


De skal faktisk frigive det indenfor 24 timer, problemet er bare at mange teleselskaber ikke kan håndtere at overtage kunderne så hurtigt.

Bare en lille kommentar :)

Mvh
Tim
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)