Jeg har været så "letsindig" at skifte teleselskab i mit firma, fordi de har et produkt jeg har brug for som det andet firma ikke tilbød. Til min store frustration viser det sig straks efter overgangen fra det tidligere selskab jeg havde, at dækningen som det nye selskab kan tilbyde her hvorfra jeg arbejder og bor, er så ringe, at jeg ofte enten:
Jeg bliver inden kontraktaftale knyttet til en fast erhvervsrådgiver som jeg både snakker med over telefonen og skriver en del med pr. email, inden jeg beslutter mig, da det er en stor beslutning. I en mail til ham spørger jeg bl.a. om hvordan dækningen er her hvor jeg bor og arbejder, hvilket nok vil sige 90 procent af min tid, og altså derfor vigtigheden af, at dækningen fungere optimalt. Jeg får af vide, at dækningen er landets absolut bedste, i særdeleshed lige her hvor jeg driver mit firma og bor, for "jeg bor jo lige ved siden af hovedkontoret". (Jeg har målt 700 meter ifølge Google Map (ved godt deres antenne ikke nødvendigvis er på taget af deres hovedkontor, men jeg tænker, at et professionelt, seriøst telefirma har sørget for idet mindste, ikke at have dårlig dækning ved deres hovedsæde)). Jeg stiller altså som betingelse for at skifte over til deres selskab, at dækningen er virkelig god, hvilket bekræftes. Jeg er endda inde på deres website hvor jeg på deres dækningskort kan se, at lige præcis her hvor jeg bor og arbejder, er der den bedste dækning som selskabet tilbyder.
Jeg oplever fra dag 1 et dårlig signal på telefonerne, men giver det en chance, for jeg tænker det kan skyldes mange ting der kan rette sig selv. Men efter et stykke tid ringer jeg til min kontaktperson, som dog er taget på en messe, så jeg får en af hans kollegaer der meget undrende stiller spørgsmåltegn til om det virkeligt kan passe, at dækningen er så ringe som jeg påstår? Jeg synes ikke rigtigt jeg når igennem til ham, og fortæller, at jeg giver det en chance mere. Dette er vel at mærke før de to timers regn der vaskede KBH væk, så det kan ikke bruges som begrundelse. Jeg irriteres over det dagligt og mine frustrationer bygger sig op, så jeg skriver derfor et stykke tid efter, en udførlig mail til min kontaktperson, hvor jeg præcist beskriver mine oplevelser med deres dækning. Jeg får af vide, at han nu er på ferie og min henvendelse er videresendt til en af hans kollegaer som vil tage kontakt til mig hurtigst muligt. Så starter en mail korrespondance med 4 forskellige af deres erhvervsrådgivere som til sidst ender med, at jeg får dem til at få en tekniker til at kigge på sagen. Denne tekniker ringer til mig nogle dage senere og bekræfter på min telefonsvarer, at lige præcis her hvor fra jeg driver min virksomhed og bor, er der fejl i signalet. Dette kan ikke laves, fortæller han desuden.
Jeg skriver derfor til selskabet og beder dem komme med et udkast til ophør af samarbejdet og får besked tilbage, at jeg vil blive kontaktet hurtigst muligt med henblik på det. Efter en uge uden tilbagemelding, ringer jeg til dem og får nu af vide, at man alligevel måske har mulighed for at udbedre den manglende dækning. Dette vil dog tage 6 uger.
Spørgsmålene er nu hvor jeg står, hvis jeg synes det hele er forløbet for utilfredsstillende (hvilket jeg er tilbøjelig til at synes og egentligt slet ikke har lyst til at vente de 6 uger, på noget der "måske" bliver bedre) og at de tydeligvis ikke har overholdt deres del af kontrakten? Jeg har bundet mig i 3 år og også fået 4 telefoner med 4 abonnementer med i købet, som alle er i brug. Iøvrigt har jeg fået 50 procent i nedslag i abonnementerne, hvilket jeg udtrykte min utilfredshed med, da jeg mente jeg slet ikke bør betale noget som helst, før problemerne er ordnet. Jeg vil sætte kæmpe pris på jeres råd og anbefalinger i denne sag. Pft. |
Hvor forunderligt - jeg har NØJAGTIG samme situation (hos 3).
Jeg er blevet spist af med, at det må være antennen på min iphone. Har desværre bundet mig for flere af deres produkter i 1½ år :-(
De er også 100 år om at svare tilbage og jeg tror bare, at jeg belært af tidligere erfaringer med 3 har lært, at jeg ikke skal have mere med dem at gøre... altså fra om 1½ år - øv øv !!
Ved sgu ikke hvad man skal gøre når teleselskabet ikke performer, for de er jo ikke kede af det når de binder en op på flere års abonnement!
Der må være en jurist herinde som kan hjælpe ??