Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer, hjælp mig :(

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg er ved at være godt træls... Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal få mig et cvr nummer, jeg er igang med at opstarte virksomhed, iMediaMan.dk men har ingen planer om at lave 50.000 eller trække alle muglige ting fra i moms....

Så jeg kan ikke se hvad og hvorfor jeg skulle oprette mig et cvr nummer..

På den anden side så får jeg vel mere seriøsitet?

Please hjælp mig, kom med nogle plugins der kan hjælpe mig lidt...

Forsat god aften!

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Siger lige Bump bump :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Hvis du ikke vil omsætte for 50 af de lange, så lad være med at være selvstændig. Der er altid omkostninger ved at have firma, og dem vil du så kun kunne dække , og ikke tjene noget. Så glem det

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:
Jeg er ved at være godt træls... Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal få mig et cvr nummer, jeg er igang med at opstarte virksomhed, iMediaMan.dk men har ingen planer om at lave 50.000 eller trække alle muglige ting fra i moms

I den forbindelse er du også nød til at tænke på prissætningen af dine produkter. Hvis du ikke er momsregistreret må du ikke opkræve moms og dine kunder må ikke fratrække momsen ved køb hos dig.

Og så bliver dine varer pludselig en del dyrere en konkurrentens, eller også skal du sælge det meget billigere end konkurrenterne.

Dette er selvfølgelig kun et problem med salg til andre virksomheder, ved salg udelukkende til private har momsen ikke den indflydelse.

/kenneth

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag.

Jeg ville anbefale dig at lade dig registrere som et enkeltmandsvirksomhed. Dvs. med cvr nummer.

Fordele:

  • Jeg synes det vise at man er seriøs når man tager moms.
  • Hvis du har behov for det, så kan du trække udgifter fra.
  • Du kan lade pengene stå på virksomhedskontoen og kun betale 25% i skat via virksomhedsordninge (Dog kommer forskellen op i 38% (eller hvad det nu er) hvis du tager pengene ud som løn)
Ulemper:
  • Du skal passe på at give skat informationer om moms i hvert fald kvartalvis. Men det er ikke et problem hvis man har styr på sine fakturaer.
Når man køber ydelser eller produkter hos andre, så er det oftest med moms. Denne moms kan du modregne hvis du også er momsregistreret. 25% sparet der.
Mvh, Victor
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Victor Jonsson:

  • Hvis du har behov for det, så kan du trække udgifter fra.
  • Du kan lade pengene stå på virksomhedskontoen og kun betale 25% i skat via virksomhedsordninge (Dog kommer forskellen op i 38% (eller hvad det nu er) hvis du tager pengene ud som løn)

Det behøver man ikke et CVR-nr. for at kunne!

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor

Er der nogen omkostninger ved at starte et enkelmandsvirksomhed ved CVR registere sig? og hvordan skal man indberette momsen - er det online eller???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Sejten:
og hvordan skal man indberette momsen - er det online eller???

Nej

Rune Sejten:
Er der nogen omkostninger ved at starte et enkelmandsvirksomhed ved CVR registere sig?

Ja. Og det er nu nemt nok. Så, som andre skriver, så få dig et CVR-nr fra starten hvis du er seriøst og bare har lidt ambitioner med din forretning.

 

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres fede indlæg, det gav mig stof til eftertanke. Har dog valgt  ikke at få mig et cvr nummer lige for tiden, kan være at når de første kunder kontakter mig og skal have lavet en side, at jeg stryger til skat :)

Jeg har et fuldtidsjob, og det her er bare ved siden af. Jeg har ikke de store udgifter, + der er stor konkurrence, at få lavet hjemmesider i dag.

Håber jeg har taget det rigtige valg, ellers må jeg jo få mig et cvr nummer..

Men jeg kan vel heller ikke kalde mig en virksomhed så vel?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

okey så gør jeg det - ved du hvad det koster at starte det ? altså hvad koster det at få et CVR nr som enkel mandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)