Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop på Dansk ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Hvordan får man sin prestashop sat op således at alt er på dansk, er det en script der skal installeres eller kan man selv oversætte det i backend ?

På forhånd tak.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste versioner af Prestashop er oversat til dansk, men de nyeste hænger stadig lidt i oversættelsen.

Værd at bemærke er det også, at det ikke er alle templates etc. der er oversat, men "kun" selve standard templaten.

Man kan sagtens selv rette det via backend og som noget nyt tester Prestashops udviklere lige pt. en ny funktion der gør at du kan oversætte ved at trykke på en "google translate knap" inde i backend, hvorefter den oversætter så godt som Google Translate nu engang kan :)

Kristian Ole Rørbye

Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan både gøre det manuelt ved at downloade language packen fra prestashop.com. 

Husk at vælge til den rigtige version.

Men endnu nemmere er at i bagbutikken under "Tools" -> "Translatation" -> "Add/Upgrade a Language".

Der vælger du bare dansk og så skulle den gerne klare resten selv.

Når det så er sagt oversætter det ikke alt. Din bagbutiks menuer bliver f.eks ikke oversat.

Dette kan gøres under "Employees" -> "Tabs", der indstiller du bare den danske oversættelse på menuerne.

Jeg har gjort det manuelt, hvis det har interesse kan jeg godt se om det kan uploades.

Endvidere hvis du vil lave oversættelser selv bagefter kan du under "Tools" -> "Translations" finde "Edit Translations", og lave manuelle oversættelser

Håber du kan bruge noget af det.

Kasper Pihl Tornøe

Twitter: @tornoe

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 19:23

Tak for svarene :-) Det kan helt sikkert bruges.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hvis du stadig har den ville jeg også gerne pænt spørge om jeg kunne få lov til at bruge den Skype-Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)