Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit firma laver flere forskellige ting. Hvor mange CVR nr. skal jeg bruge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har snart et firma oppe som skal lave installationer af windows, fjernelse af virus fra computeren osv. (lad os kalde det ComFix) Men jeg har planer om at have en webshop som sælger tøj (lad os kalde det ABC-tøj)og ved siden af det kommer jeg også til at lave hjemmesider for restauranter(lad os kalde det WebSales). Altså 3 firmaer. Mit spørgsmål er, skal jeg lave 1 CVR nummer og have 2 SE numre.

Firma 1: CVR nummer, Comfix

Firma 2: SE nummer, ABC-salg

Firma 3: SE nummer, Websales

Eller kan man have 1 CVR til det hele og kalde firmaet f.eks MHK-Data hvor MHK-Data udfører ComFix's arbejde, sælger tøj som ABC-tøj og laver hjemmesider som Websales? 

Derudover hvad gælger reglerne for hvis jeg feks hvert 4 måned måske skal lave en noget software for en kunde jeg måske kender. Kan man bare bruge feks det CVR nummer jeg får til at udføre det arbejde? også selvom jeg ikke rigtig har registreret noget med software udvikling?

Eller hvis jeg feks kun havde et firma som solgte tøj men lige hurtigt fik et job med at udvikle en hjemmeside, kan man så bare hurtig bruge tøj-firmaets CVR nummer til at lave den her hjemmeside?

Tilmeldt 13. Jul 11
Skrevet kl. 04:29
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:33

bizznizz:

Bump...

Medmindre du har tænkt dig at stifte flere ApS/A/S så kan du maks have et CVR nr, da et CVR nr i en enkeltmandsvirksomhed ligmed, dit CPR nr.

Fx jeg ejer Webname, som levere IT-konsulent og programmeringsydelser - men under samme CVR nr, har jeg MaxiWeb, som levere hosting/domæner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46

bizznizz:
Altså 3 firmaer. Mit spørgsmål er, skal jeg lave 1 CVR nummer og have 2 SE numre.

Du kan godt lave en sådan løsning. Du skal blot gøre op med dig selv om administrationen af dette setup står mål med omkostningerne.

Du skal pludselig til at lave 3 regnskaber, får mange flere posteringer når fællesomkostninger skal fordeles...

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 09:15

bizznizz:
Eller hvis jeg feks kun havde et firma som solgte tøj men lige hurtigt fik et job med at udvikle en hjemmeside, kan man så bare hurtig bruge tøj-firmaets CVR nummer til at lave den her hjemmeside?

Du skal kun bruge et cvr nummer. Det er nemmest administrationsmæssigt.

/kenneth

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:36

Vi har f.eks forskellige aktiviteter i vores firma.

vi udfører anlægsopgaver (Manden)

hjemmeside service billeder og film (Konens)

Vi har gjordt det på de måde at vi har et binavn til konens aktiviteter.

God Sommer

Hr. Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 13. Jul 11
Skrevet kl. 13:39

Hej alle.

Tak for de mange besvarelser. Jeg bestemmer mig for at lave et Cvr nummer til det hele. Har udfyldt min registrering til et Cvr nummer, men mangler at udfylde et felt. Nemlig Virksomhedens navn. Hvis jeg skal have flere forskellige firmaer, feks ABC-tøj og WebSales, hvad fylder jeg så ud i dette felt?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49

Kunne bruge barnchekoden for Webportaler :-)

Har jeg selv gjort selvom der er flere barncher, men den du regner med at fuksere mest på ville være rette branchekode

Tilmeldt 13. Jul 11
Skrevet kl. 16:02
Det var nu mere firma navnet. Er ikke helt med. Er det ikke 1 firmanavn pr cvr nummer? Hvordan kan jeg så have to firmaer på et cvr nummer?
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 16:32

Nu ved jeg ikke om det er enkeltmands eller selskab du er ved at stifte.

Hvis det er enkeltmands firma kan man ikke benytte binavne

Men hvis det er selskab kan man benytte binavne... mener det er max 6styk men er ikke sikker s¨å den vil jeg ikken hænges op med antallet.

Hr. Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)