Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generelt om opstart af webbaseret virksomhed, herunder CVR-registrering og webshops?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring, Nordjylland
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe gået med en drøm om at opstarte en webshop som en lille bibeskæftigelse.

Jeg er meget ny på området, og har som følge af dette nogle spørgsmål...

1. Opstart af virksomhed

- Bør jeg CVR-registrere (tryghed for kunderne?), selvom jeg muligvis ikke kommer til at tjene over 50.000/året?

- Indberetning, moms, etc - hvordan fungerer det?

2. Webshops

- Jeg har mange års erfaring indenfor design og kode af hjemmesider, og som følge af dette søger jeg ikke en færdig webshopskabelon. Jeg søger et betalingssystem som ePay eller lignende - men hvordan fungerer det, og hvad skal jeg tage højde for: SSL, PBS, etc?

- Som landet ligger på nuværende tidspunkt vil jeg sælge kontorartikler. Hvor køber jeg mine varer billigst muligt?

Jeg undskylder min uvidenhed på forhånd, og håber at få mine spørgsmål besvaret.

Daniel

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 23:14

CVR      Ja helt klart, Som du selv skriver giver det jo en vis trykhed

Moms  Ja du laver dit regnskab og så indberettet  det du har af moms tager ikke mange minutter på skats hjemmeside men det kræver at du har lavet regnskabet inde….

Så måske et regnskabs program ville være dejligt :-)

Ja hvis du selv vil kode et helt webshop cms system med lagerstyring kunde databaser fragt betingelser og sådan så oki men det tager nok det meste af et år  inde du bare har bunden klar…

Hvor får du dine vare ? ja der er mange muligheder søg Google for engrossalg så skal der nok komme noget frem ….

Med hensyn til kontor artikler, så tænker jeg på mapper, papir og kuglepin . og så skal du godt nok kunne sælge meget hvis du skal kunne med har selv lige hentede en vogn fuld i dag til vores nye firma og tømte en tiger butik  for 500 kroner .    

Så du skal finde din egen niche hvor du har noget at tilbyde, noget der kan gøre dig unik.

Håber det kan være til lidt hjælp mvh Martin  

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:24

Hej Daniel, 

Tillykke med at du vil til at forfølge din drøm. 

Du skal ikke undskylde - vi alle lære hver dag (og er her for at hjælpe) :) 

Du skal have et CVR nummer for at komme i gang, som virksomhed. Det har ikke kun noget at hvor meget du vil omsætte for, men fx. PBS aftale til at komme igang med online betaling, skal du have et CVR nummer til. Vi beskriver mere om hvad du skal have klar, for at kunne ansøge PBS (eller anden indløser) her: http://www.epay.dk/kom-i-gang-guiden/saadan-kommer-du-i-gang-med-online-betalinger-trin-for-trin.asp (specifikt punkt 4). 

SSL skal du ikke tænke på, det er med i de betalingsløsninger du får igennem en betalingsgateway (PSP) i dag. Gennem vores system fx sender du dataene via vores SSL certifikat (det vi kalder en Relay løsning). Det er ikke noget du betaler ekstra for.

Hvis du kunne tænke dig at komme i gang med at sætte en betalingsformular op og teste vores løsning, kan du få en gratis test konto her: http://www.epay.dk/bestil-epay/  

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)