Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seværdighed som domænenavn, hvordan indeksere google

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lad os nu antage at jeg valgte domænenavnet kheopspyramiden.dk og solgte kaffekander, hvordan vil google så placere mig hjemmeside når der blev søgt på kheops? Der står jo rigtig mange ting på google om emnet, men hvis der blev søgt på kaffekander ville jeg så blive indekseret på en anden måde ikk??

Jeg er ikke helt stærk på området, men vil bare hører om der er flere ulemper ved at vælge et kendt "objekt" end at finde et helt andet navn?

På forhånd tak og fortsat god regnvejrsdag :D

Mvh. K.M

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:47

Det er klart en fordel på Google at lade det navn, hvor du ønsker at komme op på indgå i navnet.
F.eks. ønsker jeg at komme op på søgningen Gadgets . Navnet på webshoppen er ProGadget.dk. Jeg har altså en fordel på søgemaskinen på at komme højere op end f.eks. en af mine konkurrenter Coolstuff.dk, hvor ordet Gadget ikke indgår.

Dog afgører et jo navnet ikke, hvor du bliver placeret. Men at lade en af de centrale ord, som du ønsker at blive højt indekseret på indgå i navnet er en fordel, men ikke altafgørende.

Lidt kompliceret skrevet, men håber budskabet er nået frem ;)
Vh

Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Jun 11
Skrevet kl. 17:06
Tak for dit svar, men jeg blev ikke klogere på om det er smart eller ej, at vælge et seværdighedsnavn også sælge noget helt andet som ikke har med navnet at gøre. Selvfølgelig kunne jeg vælge kheopskaffekander, men vil kun have kheops.dk. Blev vidst også lidt indviklet.
Fra Herlev
Tilmeldt 16. Jun 11
Skrevet kl. 11:35

Er der ikke andre der vil kommentere på dette?

Pft

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)