Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indføring af bil fra Tyskland til DK

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg ved godt, at det her ikke er et bil forum, men jeg kender ikke nogle bilforums, så jeg skriver her.

Er der nogen, som kan forklare hvad det koster at indføre en bil fra Tyskland til DK? 

Eller har et link til noget.

Mvh Lasse.

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 21:47

(Brugt bil)

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:56

Du er 14 år? Så må du da slet ik køre i bil ;D

Du skal betale registreringsafgiften, som vurderes individuelt fra prisen på en lignende bil i DK... Så det kan ofte ik betale sig...

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:57

180% af den anslåede handelsværdi i DK er det korte svar. Kig evt ind på bilgalleri.dk's forum, der er tonsvis af tråde omkring det. Ellers kan du slå seneste afgifter på samme model/årgang op på skat.

Edit: Der var lige en som var hurtigere... og med et mere forståeligt svar end mit.

Nogle gange forvirrer jeg mig selv...

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 22:05

Fashion-Seller:
Du er 14 år? Så må du da slet ik køre i bil ;D

Hehe.. Spørger også bare af nysgerrighed ;)

Men tak for svarene begge to.

Mvh

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 22:34

Man siger at hovedregelen er at man skal gange den tyske pris med 3 for at få den i dansk. Det er svært at sige om det kan betale sig at importere en tysk bil til Danmark. Det skal dog påpeges at der er nogle fordele, blandt andet at de tysker biler som regel har mere udstyr end danske.

Min far købte en Mercedes GLK i tyskland, hvor han sparede 50.000(Brugt). Men jeg tror man skal op i det prisleje før det kan betale sig.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:40

Kan lige add'e endnu en tommelfingerregel:

afgiften vil ca. være 60% af prisen for samme bil i samme stand ved forhandler i DK. Så hvis du har fundet dig en bil i Tyskland, så find en magen til i Danmark og gang prisen med 0,6 så har du en ca. afgift.

Venlig Hilsen

Jonas Jacobsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:11

Alexander Godsk Østergaard:

Man siger at hovedregelen er at man skal gange den tyske pris med 3 for at få den i dansk. Det er svært at sige om det kan betale sig at importere en tysk bil til Danmark. Det skal dog påpeges at der er nogle fordele, blandt andet at de tysker biler som regel har mere udstyr end danske.

Min far købte en Mercedes GLK i tyskland, hvor han sparede 50.000(Brugt). Men jeg tror man skal op i det prisleje før det kan betale sig.

Du betaler os afgifter af ekstra udstyret, så den fordel er minimal...

Men tyske biler er bedre, da man ik benytter salt på vejene om vinteren, men derimod sand. Så på den kontor  er en tysk bil i bedre stand...
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:16

Hej Lasse
Mig bekendt så er der kommet nogle nye regner pr 1 maj iår og det gør hele det med import af biler lidt mere kringlet.

Pt. skal du så vidt jeg ved have SKAT til at beregne afgiften (tager ca 1 uge -14 dage) herefter sætter de så afgiften ud fra "bilens nypris" også selvom det er en VW fra 1953. Derfor kommer du oftest til at give kassen for en ældre bil, og oven i hatten bør du nok tjekke om din bil må køre i DK efter hvad de nye EU regler siger mht Co2 udslip og alt det der bras, fordi eller får du lov at betale afgift mv og så bliver den knaldet i synshallen, og så står du der med en lang næste :)

God aften!

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 23:24

Fashion-Seller:

Alexander Godsk Østergaard:

Du betaler os afgifter af ekstra udstyret, så den fordel er minimal...

Men tyske biler er bedre, da man ik benytter salt på vejene om vinteren, men derimod sand. Så på den kontor  er en tysk bil i bedre stand...

Ja, det er rigtigt. Men da vi skulle have vores kontrolleret fik de knap halvdelen af udstyret med i rapporten. Så det var nok der vi hentede vores gevinst. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)