180% af den anslåede handelsværdi i DK er det korte svar. Kig evt ind på bilgalleri.dk's forum, der er tonsvis af tråde omkring det. Ellers kan du slå seneste afgifter på samme model/årgang op på skat.
Edit: Der var lige en som var hurtigere... og med et mere forståeligt svar end mit.
Man siger at hovedregelen er at man skal gange den tyske pris med 3 for at få den i dansk. Det er svært at sige om det kan betale sig at importere en tysk bil til Danmark. Det skal dog påpeges at der er nogle fordele, blandt andet at de tysker biler som regel har mere udstyr end danske.
Min far købte en Mercedes GLK i tyskland, hvor han sparede 50.000(Brugt). Men jeg tror man skal op i det prisleje før det kan betale sig.
afgiften vil ca. være 60% af prisen for samme bil i samme stand ved forhandler i DK. Så hvis du har fundet dig en bil i Tyskland, så find en magen til i Danmark og gang prisen med 0,6 så har du en ca. afgift.
Man siger at hovedregelen er at man skal gange den tyske pris med 3 for at få den i dansk. Det er svært at sige om det kan betale sig at importere en tysk bil til Danmark. Det skal dog påpeges at der er nogle fordele, blandt andet at de tysker biler som regel har mere udstyr end danske.
Min far købte en Mercedes GLK i tyskland, hvor han sparede 50.000(Brugt). Men jeg tror man skal op i det prisleje før det kan betale sig.
Du betaler os afgifter af ekstra udstyret, så den fordel er minimal...
Men tyske biler er bedre, da man ik benytter salt på vejene om vinteren, men derimod sand. Så på den kontor er en tysk bil i bedre stand...
Hej Lasse Mig bekendt så er der kommet nogle nye regner pr 1 maj iår og det gør hele det med import af biler lidt mere kringlet.
Pt. skal du så vidt jeg ved have SKAT til at beregne afgiften (tager ca 1 uge -14 dage) herefter sætter de så afgiften ud fra "bilens nypris" også selvom det er en VW fra 1953. Derfor kommer du oftest til at give kassen for en ældre bil, og oven i hatten bør du nok tjekke om din bil må køre i DK efter hvad de nye EU regler siger mht Co2 udslip og alt det der bras, fordi eller får du lov at betale afgift mv og så bliver den knaldet i synshallen, og så står du der med en lang næste :)
God aften!
Mvh Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)
Man siger at hovedregelen er at man skal gange den tyske pris med 3 for at få den i dansk. Det er svært at sige om det kan betale sig at importere en tysk bil til Danmark. Det skal dog påpeges at der er nogle fordele, blandt andet at de tysker biler som regel har mere udstyr end danske.
Min far købte en Mercedes GLK i tyskland, hvor han sparede 50.000(Brugt). Men jeg tror man skal op i det prisleje før det kan betale sig.
Du betaler os afgifter af ekstra udstyret, så den fordel er minimal...
Men tyske biler er bedre, da man ik benytter salt på vejene om vinteren, men derimod sand. Så på den kontor er en tysk bil i bedre stand...
Ja, det er rigtigt. Men da vi skulle have vores kontrolleret fik de knap halvdelen af udstyret med i rapporten. Så det var nok der vi hentede vores gevinst.