Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows licenser newbie spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg købte for et års tid siden en windows 7 oem version til en virtuel maskine. Jeg fik det lige installeret, - men det viste sig så at jeg ikke fik brug for det alligevel da programmet godt kunne afvikles på min computer uden windows, mod forventning.

Den version jeg købte var en OEM version.

Nu står jeg også skal lave en arbejdsstation med windows, - men nogen har fortalt mig at jeg ikke kan bruge min Windows igen fordi det er en OEM.

Er mine 7-800kr spildt, - altså skal jeg spendere flere Microsoft kroner for at få mig en windows-computer ?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 09:02

OEM licenser plejer som regel kun at virke til den maskine, den bliver solgt med/installeret på første gang.

Du kan dog forsøge at ringe til det nummer, som står på aktiveringssiden, når den beder dig aktivere licensen (vælg aktiver via telefonen) - så kan du få en "konsulent" igennem, og forklare ham eller hende tingene... Og håbe på, at de tror på din historie og "nulstiller" licensen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07

Oem licenser skal sælges sammen med en maskine, mange grossister har bøjet den version til at skulle være et stykke hardware, men prøv og installere den og se hvad der sker, der kommer et nummer frem du kan ringe på hvis den ikke vil aktivere, som du ringer til og siger det som det er, så plejer der ikke og være  nogle problemer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)