Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning af midler fra fonde, hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner :)

Jeg har i mit lokal område sammen med de andre borgere, fået ideen til at anlægge en Tennis Bane. 

Men midlerne i landsbyen som vi bor i er ikke store, derfor kom jeg i tanke om at det måske var muligt at få hjælp  fra nogle fonde eller lignende. 

Formålet med tennisbanen er, at forstærke muligheden for at folk vil flytte til landsbyen, da det vil gøre den meget mere attraktiv, ud over det vil det hjælpe til at borgerne i byen vil få mere motion, da alle er meget opsat på at få sådan en bane til byen, der er i forvejen et aktivt og godt miljø borgerne imellem, med spis sammen arrangementer og forskellige fester og aktivitetsdage. 

Det skal siges at der bor i landsbyen ca. 120 beboere.

Det jeg har brug for er hjælp og gode råd til hvordan dette projekt kan stables på jorden. 

Håber der er nogen som har nogle gode input. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:33

Prøv www.tuborgfondet.dk, det er dog først muligt at søge i 2012. Det skulle være muligt at ansøge om alt undtaget bygningen af tennis banen.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:29

Hej Christian

Lyder som en kanon idé for jeres lokalsamfund. 

Har I undersøgt hvor meget tennisbanen koster at etablere? Hvis ikke, så ville jeg hente tilbud på dette først for at få et overblik over projektets økonomiske størrelse.

Herefter kan I kontakte kommunen, kan være de har en pulje eller vil støtte med tilskud, en grund eller på anden måde hjælpe, eller måske ved de hvor I kan søge midler.

Ligeledes kunne det måske være at lokale virksomheder ville støtte op om initiativet? De kunne til gengæld få deres reklame hængt op på/ved banen.

Held & lykke med projektet

Bedste Hilsner
Christian

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 11:50

Som Christian skriver så er det en god ide at få lavet en rigtig god beskrivelse af projektet, med budget. Få indhentet tilbud på alt. Beskiv hvad i selv kan udføre. Og hvad i kan tilbyde tilgengæld. Med en grundig beskrivelse står i langt bedre når i skal ud og søge tilskud både hos kommunen, fonde og de lokale erhvervsdrivende.

Måske er det en god ide at stifte en forening, snak med kommunen om det. Som forening vil i som minimum kunne søge tilskud til medlemmer under 25 år.

Tuborgfondet kan jeg også godt anbefale. Jeg har selv søgt for Ålsgårde surf- og sejlklub flere gange. I år har vi fået penge til et windsurfbræt med tilhørende rig. Tidligere har vi fået penge til borde og stole til klubhuset.

Søger i fonde kan det godt betale sig at læse deres betingelser godt igennem før i søger.

Held og lykke med det.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:56

Hey bare en ide, ved ikke helt hvad og hvordan de stytter,
men tips midler skulle vel også være muligt at søge, da de så vidt jeg husker stytter lokal spoten :)
(det er om ikke andet det de siger i deres reklamer)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 12:09

Som flere andre skriver: Få lavet en projektbeskrivelse som indeholder ikke bare etablering, men også overvejelser og budget vedr. drift af banen.

Gå på biblioteket og lån/læs "Vejviser til legater og fonde." Der er alverdens fonde samlet i. Du finder næppe en bedre oversigt. Der er mange timers arbejde i den.

Du kan også henvende dig til kommunens fritidsudvalg. For mange år siden var jeg med til at starte et ungdomskulturhus i Nykøbing F kaldet Kulturfabrikken inkl. indendørs skatepark (der var der jeg hørte til). Der var det kommunale fritidsudvalg en meget aktiv medspiller.
Som jeg husker det, så var mange af deres midler øremærket til børn og unge.

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:28

Hej Christian.

Som Søren nævner, er bogen "Vejviser til fonde og legater" rigtig god. Jeg har selv søgt en del fonde og blev rigtig træt af at browse igennem nettet for at finde de rette. Der mangler ofte oplysninger og tit er de givne oplysninger endte forældede eller på anden måde ikke fyldestgørende. Men i vejviseren er der meget mere og præcis information. Det er den bedste måde (synes jeg) at få et overblik på det.

Det tager rigtig lang tid at danne sig et overblik over de mange fonde så sæt dig med en kop kaffe og stress dig ikke igennem med det. Regn med at bruge en del tid på det. Så synes jeg du skal oprette et regneark hvor du beskriver vigtig information om alle de relevante legater. Det kan være info som ansøgningsfrist, uddelingstidspunkt, særligt fokus fonden har indenfor sine målgrupper, hjemmeside eller anden kontakt information.

Det tager tid, men er fantastisk når man bliver bevilget midler.

Held og lykke med projektet - det lyder super fedt.

Esben.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 12:14

Rigtig mange tak for alle de gode råd, tror jeg vil låne den bog og så se at komme igang. 

Få tilbud hjem og evt. se om der er noget vi selv kan gøre. Som i også siger en projektbeskrivelse. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:22

Synes det lyder som en rigtig god ide...

Jeg vil tro du kan søge tipsmidler, tror det er gennem natur og fritidsrådet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)