Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark vs. GLS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at starte en webshop, og vi har på nuværende tidspunkt valgt Post Danmark som vores pakkedistributør. 

Men jeg har dog ikke haft GLS, eller andre pakke-distributionsselskaber i tankerne. Er det noget jeg bør overveje i forholdet til priser osv? - Med andre ord, kan det svarer sig at bruge GLS frem for Post Danmark eller måske anvende begge selskaber?

Og har det nogen betydning i forholdet til brandværdi og troværdighed? Altså at folk fravælger GLS, pga. deres knap så store kendskab til firmaet kontra kendskabet til Post Danmark. 

Med venlig hilsen 

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 19:02

Jeg startede med at skrive på min webshop at kunderne kunne vælge imellem Post Danmark og GLS og havde GLS som default valg. Lidt over halvdelen af kunderne valgte Post Danmark. Så satte jeg Post Danmark som default og nu vælger alle Post Danmark.

Jeg tror kunderne er mest trygge ved Post Danmark fordi alle kender det røde postbud. Og jeg tror nogle ville vælge en anden webshop hvis de ikke kan få pakken sendt med en distributør de er tryg ved. Det er selvfølgelig ikke sikkert at dine kunder handler helt så traditionelt og har samme tryghedsbehov som mine kunder.

Hvis du ikke sender så mange pakker så tror jeg ikke du sparer noget ved at skifte til GLS. Men hvis du kommer over 1500 pakker om året er det nok værd at få et tilbud fra dem.

Det er min oplevelse at kvaliteten hos GLS er lige så god som hos Post Danmark.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:10

Hej Charlotte

Mange tak for dit uddybende svar ! Jeg er nemlig også bange for at der er nogle der vil falde fra pga. manglende tryghed ved et "ukendt" firma som GLS. 

Det kommer langt fra til at være over 1500 pakker om året. Nok nærmere i et omfang mellem 400-800 pakker. 

Og hvis jeg taber opsætning pga. manglede tryghed ved distributionsselskabet, så er det nok ikke det værd, set i forholdet til den besparelse der måtte være i form af forsendelsensomkostningerne ved GLS. 

Med venlig hilsen

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Hej.

Jeg har haft nogen uheldige oplevelser med GLS med at de har stillet pakkerne og selv skrevet under (har vist sig efterfølgende) så jeg har fravalgt dem som pakke transpotør og med en aftale med postdanmark kan du også få nogen rigtig gode aftaler med dem.

/Mads

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:39
Christian Harboe:

Mange tak for dit uddybende svar ! Jeg er nemlig også bange for at der er
nogle der vil falde fra pga. manglende tryghed ved et "ukendt" firma som
GLS. 

Nu er GLS ikke ukendt, idet det er Danmarks næststørste aktør efter Post Danmark.

Desuden er der GLS Pakke Shop som er landsdækkende med mere end 500 udleveringssteder, så helt ukendt er de ikke.

mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)