Jeg søger et enkelt, praktisk og funktionelt backup program hvormed jeg med få klik kan lave backup af hele min computer. Om det er online eller et fysisk program til installation, har jeg ingen præferencer over, andet end det naturligvis gerne må være billigt. Hvad anbefaler du? |
Backup - hvad anbefaler du?
|
Vi anbefaler selvfølgelig vores VELOCIsecure Remotebackup. Hvis du har Vista/Windows 7, så kan vi lave en komplet backup (image) af din PC, som du kan restore, hvis din harddisk skulle blive defekt. Du kan også lave backup af individuelle filer/biblioteker, hvis du ønsker det. Med en fjernbackup løsning får du placeret dine data på en ekstern lokation. Det beskytter dem mod tyveri, brand osv. Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 8891 7070 eller på info@veloci-group.com |
Jeg synkroniserer langt de fleste af mine dokumenter mellem mine enheder via Dropbox - private såvel som virksomhedsrelaterede. Så udover at have en backup, så har jeg også adgang til at rette i filerne uanset tid, sted og platform. Alternativt kan du kigge på Box.net, som er samme koncept, men lidt mere business-minded og faktisk også billigere pr. GB. Vil du have en traditionel, "kedelig" backup kan du evt. kigge på Unoeuros remote backup. |
Jeg har tidligere brugt keepit. Det virker ganske fornuftigt. |
Hvis du bruger Windows 7, så kan du bruge Windows Backup-featuren hvis du har en ekstern harddisk som er stor nok til at have alle filerne. Det fede ved Windows Backup, er at du kan gendanne systemet til præcist som det var, ved at boote op på windows installations-dvd'en og så vælge "recovery", hvis nu din PC skulle crashe fuldstændigt. :-) |
Jeg har ikke overgivet mig til Mac og kommer sandsynligvis aldrig til det... Desuden er jeg i tvivl om dropbox ene og alene af denne grund. |