De fysiske visit kort: Når de nu holder for evigt, betyder det så at når jeg har købt 200 stk kort, skifter mit nummer, får jeg så 200 nye kort uden at skulle betale igen? De virtuelle visit kort: Du skriver: Så når folk vil ringe til dig, og de stadig har dit gamle nummer, kan de med lethed sende en SMS-kode ind til BiipBiip, hvor de så får et svar tilbage med dit nye telefonnummer. Jamen... hvordan skal folk vide at de skal sende en sms kode ind til BiipBiip? og hvad er den kode og koster det noget? Du må altså meget undskylde, men jeg har enormt svært ved at se hvad jeg eller nogen andre jeg kender skal bruge den tjeneste til - så vidt jeg ved har folk bare sendt en sms ud til alle numrene i deres tlf når de har skiftet nummer, det virker da umiddelbart meget nemmere og meget billigere end din løsning? |
Jeg synes, godt nok lidt mod stemningen i denne tråd, at I har fat i en rigtig god idé...
Til gengæld mener jeg ikke, at dit indledende oplæg sælger varen særlig godt. Glem alt om at koble dit produkt sammen med et visitkort. Mon ikke det skal ses i den sammenhæng, at du poster i Amino, og formentlig også andre fora, for at forklare de fremragende egenskaber ved dit produkt i håb om at der er respons.
Jeg mener at din vinkel i stedet skal være, at du faktisk tilbyder en huskeservice for private (og virksomheder)... Send en SMS til biipbiip.dk og få præcis adresse og telefonnummer på venner, bekendte, forretningskontakter osv.
En lille markedsundersøgelse (min kone og ældste datter) vurderer ideen som en god/sjov idé hvis den er gratis. En service som jeg ville forvente kører på Arto.dk eller dating.dk inden længe
Et enkelt spørgsmål...
Hvordan har du/I forsøgt at løse problemet med at huske et biipbiip-nummer?
Jeg tror der skal rigtig meget markedsføring til for at få forklaret konceptet, men klø på med det!
Held og lykke.
Mvh Carsten