Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg smide min udlejer ud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et værksted, hvori min udlejer har beholdt en del for sig selv. Han har ikke egen indgang, det vil sige at han skal ind af min dør ,så han har altså både nøgle og kode til mit alarm system!! Jeg har nu fundet ud af, at han har givet eller udlånt begge dele videre til venner for at benytte hans værksted. Måden jeg fandt ud af det på var, at vennen ikke havde fået den nye kode og altså satte alarmen i gang da han gik ind. Ydermere har denne person bulet en af mine biler på pladsen da han skulle trække bil ind, hvilken han selvfølgelig benægter.

Det står intet om dette i min lejekontrakt, altså er det slet ikke nævnt at han har en del af værkstedet selv ... (tænker at det måske slet ikke er lovligt, det er jo erhvervsbygning/grund)

Mit spørgsmål er; kan jeg forlange at han laver egen indgang og nægte ham nøgle og kode til alarmen?

Hilsen D_R

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:23

Det lyder helt forkert det der, udlejer her ikke ret til at have adgang til lejemålet. Du må beskytte dit lejemål og dine aktiver. Kræv at få dit lejemål for dig selv og giv kun udlejer adgang sammen med dig.

Men vær parat til at flytte hvis det ikke kan lade sig gøre, for eller kan du aldrig vide hvornår der har været noget og ødelægge/fjerne dine ting.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan eventuelt også bare starte med at skifte låsen..

Udlejer har ikke krav på at have en nøgle til lejemålet, men det kan jo selvfølgelig ske at du kun får mere ballade ud af at være på tværs, i stedet for at finde et andet lejemål.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)