Når jeg prøver at logge ind på min dedicated server får jeg besked om at "dette er et anmeldt angrebssted" (får kun beskeden i min Firefox men ikke IE) og tickere fra min side www.minticker.dk bliver fanget på diverse fora gennem avast som malware.
På serveren har jeg www.mingraviditet.dk samt www.minticker.dk men ingen af dem er blevet detected af google i min webmastercentral, så hvordan får jeg fat i google, så de kan tjekke mine sider?
Jeg må også lige skrive at min udbyder har scannet min server for malware og fandt en mulig fil som jeg har tjekket og den indeholdt ingen malware.
Den type angreb, er mest sandsynligt noget der (måske) er lagt på et af dine sites, gennem en sårbarhed i de systemer du bruger. Det kan f.eks. være links hvor folk får downloadet noget "skidt", noget flash eller lign. Altså nogen som har været inde og modificere noget på dit site.
Har du checket, og mener du at det er en fejl, så kan du prøve at blive "renset" ved at bruge denne form:
Den type angreb, er mest sandsynligt noget der (måske) er lagt på et af dine sites, gennem en sårbarhed i de systemer du bruger. Det kan f.eks. være links hvor folk får downloadet noget "skidt", noget flash eller lign. Altså nogen som har været inde og modificere noget på dit site.
Har du checket, og mener du at det er en fejl, så kan du prøve at blive "renset" ved at bruge denne form:
Det der undre mig er at selve siderne ikke kommer med en advarsel... Det er kun login til min server. Det som går i avast er links til grafiske tickere, som ligger på den server.
Den har jeg så downloaded og tjekket om der er kommet noget ekstra kode på og det er der ikke. Den har heller ikke noget med www.minticker.dk at gøre udover at de ligger på samme dedicated server
Jeg er ved at blive skør her... Tjekker jeg min side via Google safe browsing kommer dette resultat Se her Hvorfor pokker skriver den så at min IP er 85.92.75.0, når det ikke er det tal jeg har tastet ind eller som står i linket?
For at få dem til at gennemse min side igen skal jeg igennem webmastertools og der skal jeg jo verificere min side, men det kan jeg ikke via IP adressen og domænerne på serveren siger den IKKE er ramt af malvare, så derfor er der ingen knap hvor jeg kan bede dem om at gennemse min side
Så er der nogle kloge mennesker herinde, som ved hvordan jeg får fat i Google og evt. også Avast?
Rent gæt: Når man checker på det subnet dit hosting center har, har der tilsyneladende været en del "malware" issues. Så kunne det tænkes at når du kun ser denne advarsel når du logger ind på din server, at det er fordi den login side er på en IP hos din host - og ikke din server. I nogle hostingcentre har de en løsning hvor du laver login via et login/admin system de har, som herefter arbejder på din server.
Dvs. den IP du har "fat" i, når du logger på serveren er måske ikke den dine sites kører på? Og derfor har du måske i praksis ikke noget problem?
Du kan evt. prøve at lave en "ping admin.url" f.eks. ping admin.mitsite.com eller hvad du nu skal bruge af url for at komme på din server. Så får du den IP som admin delen ligger på, og du kan se om det er den samme som dine sites.
Rent gæt: Når man checker på det subnet dit hosting center har, har der tilsyneladende været en del "malware" issues. Så kunne det tænkes at når du kun ser denne advarsel når du logger ind på din server, at det er fordi den login side er på en IP hos din host - og ikke din server. I nogle hostingcentre har de en løsning hvor du laver login via et login/admin system de har, som herefter arbejder på din server.
Dvs. den IP du har "fat" i, når du logger på serveren er måske ikke den dine sites kører på? Og derfor har du måske i praksis ikke noget problem?
Du kan evt. prøve at lave en "ping admin.url" f.eks. ping admin.mitsite.com eller hvad du nu skal bruge af url for at komme på din server. Så får du den IP som admin delen ligger på, og du kan se om det er den samme som dine sites.
Blot en tanke...
/Henrik
Hej Henrik,
Tak for dit input, men desværre så er det netop min IP adresse som jeg bruger til at logge ind på min server admin del samt mit FTP.