For i mine øjne er det vigtigst for en coach, det er at få sparket personen i gang så han/hun ikke skal være "afhængig" af en coach som mig hele livet.
Hej
Problemet er bare at sådan hænger det ikke sammen.
Typisk er det mere et alibi, for ens egen mangler. Hvis folk, gad at sætte sig ind i hvem de er og hvad de er, og så være realistisk omkring det. Istedet for at leve i en drømme verden, hvor de skal leve efter alle samfundets trends, så ville der egentlig ikke være behov for coaches.
Og det er netop her, mit store problem er. Og det er netop, at man får en masse folk ud i forskellige stillinger, opretter virksomheder, og de har ikke de menneskerlige egenskaber til det.
JEg har set folk gå ned med stress, både som leder, iværksætter og selvstændig. Jeg har set voksne mennesker stå og tude på kurser. Når der blev stillet krav....og de ikke turde at tage en beslutning.....specielt når de bliver stillet overfor en opgave, hvor målet er at tage en beslutning, og der ikke er en løsning, hvor alt bliver godt.
Jeg ved godt at jeg har en meget hård indstilling til tingene. Men nu er jeg vant i forskellige industri virksomheder. Og her er der desværre ingen kære mor. Og er man ikke lavet af et specielt materiale, så vil selv en coach/psykolog og en hjernevask ikke hjælpe. Man kæmper med inkompetente medarbejder, krakiler a kunder, og en chef der vil have bedre resultater......Så aktonærene ikke brokker sig.
Og så skal du tænke på, at går en konkurs, så vil den person efterlade gæld, som andre skal betale.....Og det kunne tit være undgået, hvis man havde været realistisk om personen.
/Kenneth
Tilføjelse
Først så skal vi jo ikke være enig. Og problemet er at jeg er gammel i gårde, og derfor kan jeg ikke overbevises.
Men tak fordi at du gad at argumentere for dit synspunkt, sagligt og fornuftigt....men som sagt jeg er en gammel nisse, og dem kan man ikke lære noget nyt.