Nye og etablerede selvstændige skal tænke sig godt om når de vælger en A-kasse til at sikre sig i tilfælde af at det en dag, skulle blive nødvendigt at få økonomisk hjælp af en A-kasse. Min A-kasse er en A-kasse der lover mere end de kan holde. Der er ingen problemer med at modtage dit kontingent, men det bliver straks meget mere kompliceret når det drejer sig om udbetalinger. Reglerne om dagpenge og selvstændig virksomhed er kan være vanskelige, men man må forvente at en A-kasse har den fornødne kompetence, hvilket desvære ikke er tilfældet med min A-kasse. Den umiddelbare oplevelse jeg har haft med min A-kasse kan beskrives meget kort, inkompetent. Jeg har i flere år været medlem af min A-kasse og da jeg måtte fratræde en stilling i et familieselskab, startede balleden idet min A-kasse ikke kendte til de regler der er omkring den regel der udtrædende ægtefælle, hvilket har betydet at jeg endnu ikke har kunnet få dagpenge, samtidigt med at jeg nu er nødsaget til at tage kontakt til en advokat, for at få min A-kasse til at tage sagen alvorligt, hvilket naturligvis er en dyr sag for en der ikke tjener nogen penge. Kenneth (Del af indhold modereret i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne firmaer eller personer ud) |
Hej.
Det gælder såmænd også alle andre A-kasser for selvstændinge.
Der er jo kun "den udførende part" af reglerne, som politikkerne har vedtaget.
Tror næppe, at en advokat kan gøre så meget.
MvH
Peter