Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - Læs om vores erfaringer

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

super inlæg alle sammen  , ville gerne hold øje med udvikling :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:45

Hej Heidi og Bendsten,

Mange tak for input og at i deler jeres viden og erfaring med os.

Bendsten: Mht. arbejdsforhold så fik vi faktisk lidt billeder der nede fra, og det så ganske fint ud. De stod og var igang med at pakke vores pokersæt, så umiddelbart virker billeddet reelt nok.

Produktion af pokersæt

I har helt sikkert ret i at der kan gøres noget på fragten, og cirka 100 USD pr. m3 lyder godt nok billigt. Bendtsen, hvis du vil dele lidt mere om hvordan du kommer ned i den pris, så må du endelig skrive her i tråden eller i på mail (lars@youthportals.dk).

Vi aftalte en pris for fragt med vores leverandør til Århus havn (150 $), så overtog et dansk firma (Team Frieght) så indfortoldning, levering osv. da vores forsendelse ankom til DK.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:10

Hej Lars

Jeg kan se i har gjort så godt et stykke hjemmearbejde som i kune i denne situation, altså ved at få nogle billeder - dog ved jeg fra erfaring fra andre at det ikke altid er retvisende.

Mht. fragten blev i ikke lidt forundret over og kunne få det hele hjem for 150 usd - når nu det kostede 1000 kr. og få prøven hjem alene? - Mht. fragten så har jeg en god total aftale med min transportør da jeg også importere produkter fra andre steder i verden - så har simpelthen bedt dem om at lave priser fra alle de relevante afskibningshavne i Kina, Tyrkiet osv. til Århus/København - og derfra med faste zone fragt rater med bil , det har jeg så i et stort skema, så jeg hurtigt og nemt kan lave mine kalkulationer. Samtidig er mine fragt rater låst i 3 mdr. af gangen, og kan kun stige hvis BAF stiger med mere end 5%. - Hvis man har en afskibning en gang om året er det nok svært og få priserne så langt ned, men man skal ikke tage den første og den bedste og alt er jo til forhandling :)

Jeg vil endda sige at i skulle prøve og snakke lidt med det danske firma om de ikke lige har skummet fløden lidt for vildt - og se om de vil give lidt rabat... De har jo ret til at sige nej, men man får intet ved ikke og spørge.

En sidste ting, hvis i står og skal have produkter hjem igen, vil jeg gerne prøve og hjælpe mht. fragten, måske endda sørge for denne - så i slipper billigst muligt, eller hvertfald har noget og sammenligne med.

Go vind fremover.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 12:57

Bendtsen:

jeg får bla. min transportør til at lave denne for mig - det er billigere for mig end hvis jeg skulle regne min egen timeløn ud for først at sætte mig ind i tingene.

Og hvis der sker fejl, så er det også deres ansvar.

´

Det er nu ikke helt korrekt hvad du skriver mht. ansvar.

Bruger din speditør f.eks en forkert varekode er det ene og alene dig der hæfter overfor SKAT såfremt evt. tolden er beregenet på et forkert grundlag. en forkert beregnet told hvilket kan blive en rigtigt dyr fornøjelse.  Personligt har jeg endnu aldrig oplevet at en speditør har brugt den rigtige varekode på de vare jeg har fået hjem. 

Mvh

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:52

Hej Ravn

Det har du jo som sådan ret i, men nu oplyser jeg altid tarif nummer til min transportør of rnetop det du skriver ikke sker, men de har prøvet og lave en fejl, hvor jeg skulle betale en regning til told og skat - og jeg kan love dig for at de fik lov til at betale ved kasse 1 til det udlæg jeg fik, når det nu var dem der havde lavet fejlen :)

Så du har selvfølgelig ret i at det er firmaet der importere produktet der skal lave udlægget mv. - men typisk så kan de enten angive en rettelse til told og skat, eller også hvis de laver rigtig store fejl er det jo en "reklamation" ligesom et andet protuk/ydelse man kan købe andre steder.

Bendtsen

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)